Lyra pakt in een draak van een wedstrijd toch 3 punten!

sv Zuid West DH 1

4 maart 2023 14:30

I.S.R. Yanover

Sportpark De Zweth
Veilingweg 26
2678LN
DE LIER
tel. 0174-513677

De vaste Lyra supporters waren het gisteren na de wedstrijd tegen Zuid West den Haag roerend eens , ze hadden zelden een zo slechte wedstrijd van Lyra kant gezien. Nou was de tegenstander ook niet bepaald inspirerend, de ploeg staat al enige tijd op de voorlaatste plaats met vrijwel zekere degradatie tot gevolg. De stemming bij Lyra was: de punten pakken en gauw wat anders gaan doen. Onder leiding van scheidsrechter I. Yanover uit Noordwijkerhout  begon Lyra hoopvol aan de wedstrijd. Maar na een paar minuten begon het festival van het kansen missen, de grootste kansen gingen er niet in. Tot minuut 23, na een corner kon in de scrimmage Tom v. Os zijn teen tegen de bal krijgen en de 1-0 laten aantekenen. Vlak voor rust kreeg Zuid West den Haag ook een enorme kans op de gelijkmaker, maar die ging er niet in. Toen de spelers dachten dat de rust met 1-0 zou worden gehaald, doorkruiste Thom Kuyvenhoven die plannen en scoorde de 2-0.

Na de rust kreeg Jonathan v.d. Schee bij een merkwaardige verdedigende actie geel. Van de kant van het trainersduo kwamen kritische geluiden en wissels: Jonathan v.d. Schee, Larry Paauwe en Thom Kuyvenhoven werden gewisseld voor Thimo Vijverberg, Bryce de Boo en Dion Lemckert. Helaas ging Lyra door met het verprutsen van enorme kansen tot minuut 69, Dion Lemckert scoorde de 3-0. Lyra wisselde vrolijk door, Roy v.d. Sar en Marc den Toom werden gewisseld voor Julian du Chatenier en Jari v. Dijk. Weer was het Dion Lemckert in minuut 79 die de 4-0 liet aantekenen en zo zijn invalbeurt de nodige glans gaf. Tegen het einde van de wedstrijd was er nog een gele kaart voor Bryce de Boo en een rode kaart voor een speler van Zuid West. Lyra was in ieder geval drie punten rijker na een bar slechte wedstrijd.

Man of the match werd Tom v. Os. De wedstrijdbal was geschonken door: Alpina Westland (voorheen Hemelraad en Keijzer verzekeringsadviseurs)

De stand is nu: Monster aan kop met 37 punten uit 15 wedstrijden, Lyra plek 2 met 30 punten uit 15 wedstrijden. Dan volgt een aantal ploegen 24 en 23 punten, zoals Duindorp, Laakkwartier, Naaldwijk, MVV en Verburch. Het is belangrijk dat Lyra de tweede plaats blijft houden met het oog op de nacompetitie. A.s. zaterdag speelt Lyra de uitwedstrijd in Den Haag tegen Laakkwartier. Uw steun daarbij is heel belangrijk!!!

Lyra speelde in de volgende opstelling:

Doel: Joey Boom,

Achter: Jarno v. Koppen, Tom v. Os, Jonathan v.d. Schee en Dennis Voskamp,

Midden: Larry Paauwe, Luke Boeters en Robin Vijverberg,

Voor: Marc den Toom, Thom Kuyvenhoven en Roy v.d. Sar.

Voor de foto's klik HIER