Lyra schiet zichzelf weer in de voet

Duindorp sv 1

3e klasse B

1 februari 2020 14:30

M. (Manuel) Bongers

Na de goede wedstrijd tegen KMD moest Lyra de wedstrijd spelen tegen de nummer laatst uit de rangschikking, sv Duindorp. Vooraf werd meermalen opgemerkt dat wanneer Lyra tegen Duindorp geen goed resultaat zou halen, het effect van de overwinning tegen KMD zou zijn teniet gedaan. Tot kort voor het einde van de wedstrijd leidde Lyra met 0-1, een stand die wel verdiend was, maar de score had veel hoger uit moeten vallen, want er werd een aantal goede kansen gemist. Toen ver in de blessuretijd Duindorp de 1-1 liet aantekenen, bekroop je weer het gevoel van een duidelijk gemiste kans om deze wedstrijd positief af te sluiten.

Doelman Khalid el Menkouzi beweerde dat de bal uit zijn handen zou zijn geschopt, waardoor de aanvaller van Duindorp makkelijk kon scoren, maar protesten bij de scheidsrechter haalden niets uit. De scheidsrechter , de heer Bongers uit Den Haag, deelde gisteren 10 gele kaarten uit, waar voor pietluttigheden wel werd gefloten, maar grove overtredingen met de mantel der liefde werden bedekt. Thom Kuyvenhoven kreeg 2 gele kaarten en is dus voor de eerstkomende wedstrijd thuis tegen DSVP geschorst. Ook een speler van Duindorp kreeg vlak voor het eindsignaal 2 gele kaarten.

Het trainersduo v.d. Hoorn/Jansen begon met de volgende elf spelers:

Khalid el Menkouzi, Dennis Voskamp, Laurens v. Marrewijk, Tom v. Os, Rik Kiela, Jari v. Dijk, Marc den Toom, Robin Vijverberg, Ruud Bijl, Thom Kuyvenhoven en Jack Binnendijk.

Pas in de 40e minuut wist Lyra te scoren via Jack Binnendijk, een score die veel hoger had moeten uitvallen gezien het aantal kansen dat Lyra kreeg. Daar tussendoor werd een buitenspeldoelpunt van Duindorp terecht afgekeurd, terwijl de scheidsrechter  in de 82e minuut een doelpunt van Lyra afkeurde wegens aanvallend hands. De overige gele kaarten waren voor Marc den Toom en  Rik Kiela en dus 2 gele kaarten voor Thom Kuyvenhoven. Vooral in de slotfase liep Duindorp op zijn tandvlees, maar het lukte Lyra niet om een doelpunt te maken, waardoor een verdiende overwinning een feit zou zijn geweest. Maar als zo vaak: het scoren van doelpunten is vaak voor Lyra een lastige opgave.

A.s. zaterdag speelt Lyra thuis tegen DSVP, een tegenstander die het goed doet en waartegen we nog een rekening hebben openstaan. Uw steun daarbij is weer van harte welkom!!!!!

Lyra 2 verloor in Wateringen  met 1-0 van VELO 2.