Lyra wint van de koploper!

KMD 1

25 januari 2020 14:30

Onbekend

Lyra speelde gisteren de thuiswedstrijd tegen KMD uit Wateringen, de koploper in de derde klasse. Vooraf waren er een paar “problemen” die moesten worden opgelost. Allereerst de blessure van Johan Voskamp, wiens enkelblessure hem wel enig weken zal kosten! Daarnaast de oefenpot tegen 4e klasser Maasdijk van vorige week, die smadelijk met 1-4 werd verloren. De achterstand op KMD bedroeg voor de wedstrijd maar liefst 13 punten, dus een overwinning was zeer zeker noodzaak, om nog enigszins hoop te houden op uiteindelijke promotie naar de 2e klasse! Bij de wedstrijdbespreking nam eerst aanvoerder Robin Vijverberg het woord en vertelde dat de groep de afgelopen week een aantal keren bij elkaar had gezeten, om plannen te smeden en de wedstrijd tegen KMD tot een goed einde te brengen. Om een lang verhaal kort te maken: iedereen van de groep beloofde beterschap en zou proberen revanche te nemen op het slechte resultaat van de week daarvoor.

Het trainersduo v.d. Hoorn/Jansen begon met de volgende elf:

Khalid el Menkouzi, John Lagerwerf, Laurens v. Marrewijk, Tom v. Os, Rik Kiela, Jari v. Dijk, Marc den Toom, Robin Vijverberg, Ruud Bijl, Thom Kuyvenhoven en Jack Binnendijk.

Scheidsrechter was de heer v. Horssen uit Den Hoorn, die een rustige westrijd floot. De wedstrijd begon voor Lyra allerminst goed: in de 8e minuut mocht KMD een vrije trap nemen recht voor het doel en die bal ging er gelijk in!, 0-1. In  de 30e minuut  kon Robin Vijverberg een voorzet van Rik Kiela mooi inkoppen en de gelijkmaker was een feit. Vanaf dat moment ging Lyra met meer zelfvertrouwen voetballen en hield KMD goed onder druk. Toch waren er tot de rust kansen over en weer, maar met de 1-1 stand werd de rust bereikt.

In minuut 66 scoorde Jari v. Dijk de 2-1 na een afgeslagen aanval. In de 70e minuut kwam Raymond v.d. Akker in het veld voor Ruud Bijl en kreeg KMD een grote kans op de gelijkmaker, maar de bal werd van de lijn gehaald! Hierna kreeg Jack Binnendijk geel, nadat hij diverse keren werd geprovoceerd door de KMD defensie. Thom Kuyvenhoven pakte hierna ook geel, na een overtreding op een KMD speler. Uit die vrije trap kon Lyra met een counter antwoorden, Jack Binnendijk schoof de bal naar Robin Vijverberg, die de 3-1 liet aantekenen. In minuut 89 werden John Lagerwerf en Jack Binnendijk nog gewisseld voor Raymond Hanemaaijer en Mike v. Os. Bij een corner ver in de blessuretijd pakte Marc den Toom nog een knullige gele kaart, maar de overwinning vanLyra kwam niet meer in gevaar!! De groep had een juist antwoord gegeven op de slechte vertoning van vorige week.

A.s. zaterdag speelt Lyra de uitwedstrijd tegen Duindorp SV in Den Haag. Speler van de week was Tobias Hanemaaijer. De bal was geschonken door Optiplug BV.

Lyra 2 speelde in Delft tegen Ariston 2 en bereikte een 3-3 gelijkspel.

Voor foto's klik HIER