Lyra wint burenruzie!

3e klasse B

7 maart 2020 14:30

Onbekend

Lyra speelde afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen Naaldwijk en won verdiend met 3-2. Die overwinning kwam niet zonder slag of stoot tot stand, want delen van de wedstrijd moest Lyra alle zeilen bijzetten om Naaldwijk van meer dan 2 doelpunten af te houden. De wedstrijd was nog maar net begonnen of Jack Binnendijk kreeg een inworp van Marc den Toom voor de voeten en uit schier onmogelijke hoek ramde hij de 1-0 tegen de touwen. Maar Naaldwijk wilde zich niet neerleggen bij een vlotte nederlaag en zocht de aanval. In de 26e minuut mocht Naaldwijk een vrije trap nemen na een overtreding van Robin Vijverberg, die zijn tegenstander niet eens heeft gezien, maar voor die overtreding toch geel kreeg. Een minuut later mocht Naaldwijk een vrije trap nemen, die hard op een arm van een speler van Lyra, Ruud Bijl, werd geschoten. Ruud kreeg ook geel voorgehouden. Scheidsrechter Gieles uit Honselersdijk floot voor een penalty, op zijn minst discutabel! Naaldwijk pakte dit cadeautje graag uit en kon gelijk maken, 1-1. Maar vlak voor de rust, toen Lyra een lange aanval inzette, werd in het strafschopgebied Raymond Hanemaaijer ten val gebracht, waarop de scheidsrechter Lyra een strafschop gaf. Robin Vijverberg scoorde de 2-1.

Na de rust werd Raymond v.d. Akker gewisseld voor John Lagerwerf. In minuut 54 ondernam Robin Vijverberg een goede actie, waaruit Marc den Toom de 3-1 op het scorebord bracht. Maar vreemd genoeg werd Lyra na dit doelpunt onzeker en ging teruglopen, wat Naaldwijk de gelegenheid gaf om de aanval te zoeken. Ruud Bijl werd in de 64e minuut gewisseld voor Kevin v. Velden . Doelman Khalid el Menkouzi moest toch een aantal keren handelend optreden om de aansluittreffer van Naaldwijk te voorkomen. Toch scoorde Naaldwijk de 3-2 in de 80e minuut en werd Lyra nog meer in de verdediging gedrukt. Het werd helemaal penibel, toen in minuut 88 Mike Bruggeling met een blessure naar de kleedkamer moest, maar Lyra kon en mocht niet meer wisselen. Daarbij kreeg Rik Kiela nog in de slotminuten geel wegens vermeend tijdrekken. Maar met man en macht wist Lyra de overwinning over de streep te trekken.

Het trainersduo v.d. Hoorn/Jansen begon met de volgende elf:
Khalid el Menkouzi, Mike Bruggeling, Laurens v. Marrewijk, Tom v. Os, Rik Kiela, Raymond v.d. Akker. Marc den Toom, Robin Vijverberg, Ruud Bijl, Jack Binnendijk en Raymond Hanemaaijer.

Tot man of the match werd Khalid el Menkouzi uitgeroepen en de wedstrijdballen werden geschonken door Binnendijk Onderhoud en Alfa Accountants en Adviseurs.

Komende zaterdag speelt Lyra de thuiswedstrijd tegen DWO uit Zoetermeer. Lyra 2 won met 2-0 van Duindorp sv.
Voor foto's klik HIER