Lyra wint weer van koploper

DSVP 1

3e klasse B

8 februari 2020 14:30

Won Lyra twee weken geleden van koploper KMD, ook tegen medekoploper DSVP uit Pijnacker werd de volle winst behaald. Dat betekent een goede start van de tweede helft van het seizoen  voor Lyra met 3 gespeeld en 7 punten. In de algemene rangschikking wordt een bescheiden 7e plek ingenomen, maar wellicht zit ook hier een verbetering in?!
Het trainersduo v.d. Hoorn/Jansen begon met de volgende elf spelers:
Khalid el Menkouzi, Mike Bruggeling, Laurens v. Marrewijk, Tom v. Os, Rik Kiela, Jari v. Dijk, Marc den Toom, Luke Boeters, Ruud Bijl, Robin Vijverberg en Jack Binnendijk.
Beide ploegen hanteerden min of meer de zelfde tactiek, rustig opbouwen en reageren op de fout van de tegenstander. Maar vooral niet het spel gaan maken, waardoor je in de val zou kunnen lopen. Onder leiding van scheidsrechter Pieterman, die een rustige wedstrijd floot, kregen beide ploegen over en weer mogelijkheden op een doelpunt. Waarbij Lyra een heel licht veldoverwicht had en uit een corner vlak voor de rust, kon Laurens v. Marrewijk de 1-0 scoren.
Na de rust drong DSVP fel aan, maar kon niet echt gevaarlijk worden. Wel kreeg Luke Boeters een enorme kans om bij een uitval van Lyra Robin Vijverberg te laten scoren, maar deze actie mislukte net. In de 55e minuut maakte doelman el Menkouzi een slippertje, waardoor DSVP wel heel gemakkelijk aan de gelijkmaker kwam, 1-1. Daarna kreeg jack Binnendijk nog geel bij een opstootje, terwijl diezelfde Jack Binnendijk pal daarna had kunnen scoren, maar hij schoot ver naast. Even later miste DSVP een goede kans op een voorsprong en leek de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel te gaan eindigen. Nadat Luke Boeters plaats had gemaakt voor Raymond Hanemaaijer en Jack Binnendijk een schot op doel gesmoord zag door de DSVP verdediging, brak minuut 86 aan. Na een aanval van DSVP counterde Lyra met een wonderschone aanval, die bij Raymond Hanemaaijer eindigde, die keurig de 2-1 binnenschoof! In de blessuretijd werd Jack Binnendijk nog gewisseld voor Raymond v.d. Akker , Lyra kon zo de overwinning, die verdiend was over de streep trekken.
Man of the match werd Laurens v. Marrewijk , speler van de week was Max Stolze en de bal was geschonken door P. van Os Loon- en Verhuurbedrijf.
Komende zaterdag speelt Lyra in en tegen Monster . Uw steun daarbij is weer van harte welkom!!!
Voor foto's klik HIER