Lyra laat zich afbluffen door Monster

Sportclub Monster 1

15 februari 2020 14:30

Onbekend

Wie gedacht had dat Lyra, na de overwinning op DSVP, wel aan een goede serie zou gaan beginnen, kwam gisteren in Monster bedrogen uit. Terugkijkend op de hele wedstrijd, kun je zeggen dat Lyra geen enkele doelrijpe kans heeft weten te scheppen. Lyra stond tegenover een tot de tanden gewapend Monster, dat al vroeg stoorde en Lyra met alle middelen het voetballen onmogelijk maakte. Daarbij was het ongelukkig dat Lyra de toss verloor, waardoor het in de eerste helft tegen de straffe wind moest opboksen. Een aanvallend Monster werd door die wind enorm geholpen en gunde Lyra geen enkele minuut rust.

En wie gedacht had , dat het in de tweede helft wel goed zou komen, kreeg een teleurstelling te verwerken, want ook met de wind in de rug speelde Lyra een uitermate zwakke partij. En tel daarbij op een scheidsrechter, die op alle slakken zout legde en voor Lyra 4 gele kaarten op zak had ( voor Monster 6), dan weet je  dat een goed resultaat gisteren in Monster een onmogelijkheid was. Rik Kiela, Marc den Toom, Jack Binnendijk en Thom Kuyvenhoven waren de gele “gelukkigen”. Scheidsrechter v.d. Zee uit Den Haag moest in de 10e minuut de wedstrijd al geruime tijd stilleggen, vanwege een harde botsing tussen Raymond Hanemaaijer en de keeper van Monster. Die zelfde Raymond Hanemaaijer werd na een half uur gewisseld voor Stef Koene. In de 40e minuut kwam Monster op voorsprong uit een vrije trap, die door de Lyra defensie weifelend werd weggewerkt. Na de rust kwam Jari v. Dijk niet meer terug, hij werd vervangen door Luke Boeters. Kort daarop kreeg Monster een enorme kans om de score te verhogen, maar er werd jammerlijk gemist. In minuut 75 maakte Monster de verdiende 2-0 en was de wedstrijd gespeeld.  De overige uitslagen gaven aan dat de koplopers punten hadden verspeeld, met uitzondering van KMD, dus Lyra had goede zaken kunnen doen. Maar voorlopig zit er niet meer in dan een plek in de grauwe middenmoot!

Het trainersduo v.d. Hoorn/Jansen begon met de volgende elf:

Khalid el Menkouzi, Mike Bruggeling, Laurens v. Marrewijk, Tom v. Os, Rik Kiela, Jari v. Dijk, Marc den Toom, Robin Vijverberg, Jack Binnendijk, Thom Kuyvenhoven en Raymond Hanemaaijer.

Komende zaterdag, 22 februari is een vrij weekend , 29 februari speelt Lyra op het terrein van Naaldwijk tegen Westlandia za voor de Westland Cup.

Voor meer foto's klik HIER