Lyra behoudt kans op de nacompetitie!

DUNO 1

18 mei 2019 14:30

Onbekend

Lyra won gisteren overtuigend met 4-0 van het Haagse DUNO en hield daarmee de hoop op een vervangende periodetitel levend. De stand in de derde periode is nu zo:

KMD met 21 punten,  2 Naaldwijk met 18      punten, 3 Wateringse Veld met 18 punten , 4. Lyra met 15 punten en 5. HBSS      ook met 15 punten.

A.s. zaterdag speelt Lyra de laatste competitiewedstrijd in Schiedam tegen HBSS en moet het resultaat afwachten van de wedstrijd KMD – Schipluiden. Als KMD de derde periode pakt dan vervalt de gewonnen periode van de kampioen aan de eerst volgende club op de ranglijst zonder periode en dat zou Lyra kunnen zijn.

Gisteren trof Lyra een tegenstander, die na de promotie naar de derde klasse , blij was met vroegtijdige handhaving en DUNO kon het Lyra niet echt moeilijk maken. Het trainersduo v.d. Hoorn/Jansen had er bij de groep ook op aan gedrongen fel te starten om zodoende DUNO proberen te verrassen. Maar het duurde toch tot de 24e minuut voordat Lyra kon scoren, Roy v.d. Sar liet de 1-0 aantekenen na goed doorzetten op de laatste man en keeper van DUNO, 1-0. Daarvoor was Lyra al een aantal malen gevaarlijk geweest, waarbij ook Marc den Toom zich meermalen liet zien. Vlak voor de 1-0 voor Lyra moest doelman Tom Binnendijk handelend optreden om een achterstand te voorkomen, hij deed dat naar behoren. In de 42e minuut combineerden Roy v.d. Sar en doelpuntenmaker Marc den Toom soepeltjes door de DUNO defensie heen en de ruststand van 2-0 was een feit. In het rustsignaal kreeg Robin Vijverberg nog geel van de rustig leidende arbiter Onderwater uit Stompwijk.

Na de rust was het pleit snel beslecht, via een uitval kon Roy v.d. Sar de 3-0 scoren en brak de tegenstand van DUNO definitief. Lyra had hierna de stand moeiteloos kunnen opvoeren, maar het bleef slechts bij 1 doelpunt, gescoord door invaller Kevin v. Velden, die zijn eerste balcontact meteen promoveerde tot een doelpunt, 4-0. Kevin v. Velden kwam Marc den Toom vervangen en John Lagerwerf werd nog gewisseld voor Stef v.d. Wel. In de slotfase kreeg Robin Vijverberg nog een enorme kans om de score te verhogen , maar zijn schot ging hoog over.

Lyra begon met de volgende spelers:

Tom Binnendijk, Dennis Voskamp, Tom v. Os, Ardi Luijendijk, Rik Kiela, John Lagerwerf, Mike Bruggeling, Luke Boeters, Marc den Toom, Robin Vijverberg en Roy v.d. Sar.

Man of the match werd Ardi luijendijk en speler van de week was Aron Rasens. De bal was geschonken door Van den Ende Aluminium Constructies uit de Maasdijk.

Voor meer foto's klik hier

Lyra 2 verloor de laatste thuiswedstrijd teleurstellend van degradant Nootdorp 2 met 1-2.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Voorschoten op het programma.