Lyra wint topper tegen WV/Kranenburg en is koploper

Wateringse Veld Kranenburg 1

3e klasse B

9 maart 2019 14:30

Onbekend

Lyra heeft gisteren , in de belangrijke wedstrijd tegen koploper Wateringse Veld/Kranenburg, verdiend de kop terug gepakt op zijn grootste concurrent, middels een verdiende 0-3 overwinning!! Vooraf zag het er allemaal niet zo heel positief uit: immers doelman Ritchie de Vreeden was geschorst en linksback Rick Kiela had liesproblemen. Maar hun vervangers, Joey v. Dooren en Dennis Voskamp, hebben de afwezige spelers meer dan goed vervangen.

Voeg daarbij het goede spel van Ardi Luijendijk en Rick Voskamp, die ook dapper meehielpen de 0 te houden en de overwinning is voor een belangrijk deel verklaard. Nog een groot nadeel, voor beide ploegen, was de harde dwars over het veld staande wind, die gepaard ging met regen en hagel! Voorin was Marc den Toom met zijn snelheid gevaarlijk, maar vooralsnog zat Lyra zeker in de eerste helft wat in de verdrukking, zonder veel weg te geven.

Na de rust ontstond een heel ander beeld: gesterkt door de harde wind trok Lyra ten aanval, waarbij het middenveld met Robin Vijverberg, Luke Boeters, John Lagerwerf en Thom Kuyvenhoven meer dan goed werk afleverde. In minuut 57 kwam Roy v.d. Sar Bob Zwinkels vervangen en 3 minuten later was het dan toch Lyra dat de score opende uit een corner die door Ardi Luijendijk tot doelpunt werd gepromoveerd, 0-1. Daarna werd Rick Voskamp gewisseld voor Mike Bruggeling, waardoor het middenveld verder kon worden versterkt. Joey v. Dooren tikte in de 80e minuut nog een vrije trap over, in de 82e minuut werd Robin Vijverberg gewisseld voor Mark Dukker. De beslissende doelpunten bleven tot het einde bewaard: de 0-2 werd prima binnen geschoten door Roy v.d. Sar en 4 minuten later scoorde Thom Kuyvenhoven de 0-3. Hiermee was het verzet van de tegenstander definitief gebroken en kon Lyra met de 3 punten naar De Lier vertrekken. Lyra staat alleen aan kop met 1 punt voorsprong op Wateringse  Veld/Kranenburg: een prima prestatie!!!

Het trainersduo v.d. Hoorn/Jansen begon met de volgende elf:

Joey v. Dooren, Dennis Voskamp, Tom v. Os, Ardi Luijendijk, Rick Voskamp, John Lagerwerf, Thom Kuyvenhoven, Luke Boeters,Bob Zwinkels, Robin Vijverberg en Marc den Toom.

Scheidsrechter was de heer Wolf uit Berkel, die een rustige wedstrijd floot en Lyra geen kaarten gaf.

A.s. zaterdag speelt Lyra de thuiswedstrijd tegen Naaldwijk, een ploeg waar nog een rekening te vereffenen is!! Uw steun is van harte welkom!!!!

Voor foto's klik HIER