Lyra onderuit tegen VV Naaldwijk en is koppositie kwijt

Naaldwijk 1

3e klasse B

16 maart 2019 14:30

Lyra heeft gisteren puntenverlies geleden. Thuis tegen VV Naaldwijk kwamen ze niet verder dan een 1-2. Hierdoor is Lyra gezakt naar plek 4, maar de verschillen zijn klein.

Op een winderig sportpark De Zweth was de eerste kans van de wedstrijd voor de bezoekers, maar Thomas Karsten schoot over. De openingsfase ging redelijk gelijk op en beiden teams hadden het lastig om in deze wind goed te kunnen voetballen. Roy van der Sar was aan de kant van Lyra de man met de eerste kans, maar hij stuitte op Jeffrey Wubben en ook Thom Kuyvenhoven wist niet te scoren. Na een halfuur voetballen werd er wel gescoord. Roy van der Sar zette Lyra op 1-0 met een mooie schuiver in de verre hoek! Na de 1-0 gebeurde er weinig meer. We konden nog één kans noteren en deze kwam op naam van Van Der Sar, maar hij schoot recht op de Naaldwijkse goalie af.

Zo gaat Lyra de rust in met een 1-0 voorsprong, maar zijn ze niet de bovenliggende partij. De wind speelt daar ook een belangrijke rol in.

Na rust probeerde Lyra de score te verdubbelen en gebeurde dat bijna, maar op een scherpe voorzet van Roy van der Sar, kwam Robin Vijverberg een teenlengte te kort. Dit bleek achteraf één van de laatste mogelijkheden van Lyra te zijn, want Naaldwijk werd gevaarlijker. Opnieuw was het Thomas Karsten die voor dreiging zorgde, maar oog in oog met doelman Ritchie de Vreeden kreeg hij de bal er niet in. Na precies een uur spelen viel die 1-1 wel. Een afgeslagen bal kwam voor de voeten van Danny Niel. Zijn schot werd van richting veranderd waardoor De Vreeden kansloos was: 1-1! Na dit moment bleef de druk van Naaldwijk aanhouden. In de 62e minuut schoot Jordy Noordam rakelings over en een minuut later trad Ritchie de Vreeden reddend op door een vrije trap van Sebastiaan van den Berg uit zijn goal te slaan. De 1-2 hing in de lucht en zou ook in de 66e minuut vallen. Naaldwijk kreeg een penalty, nadat Jordy van Calsteren naar de grond werd gewerkt. Vervolgens is het Sebastiaan van den Berg die zijn ploeg vanaf 11 meter op 1-2 zet. Pim van der Hoorn grijpt dan in en haalt Dennis Voskamp naar de kant. Aanvaller Marc den Toom komt erin.

Na de 1-2 moet het van Lyra komen, maar ze kunnen het de Naaldwijkse doelman Jeffrey Wubben amper lastig maken. Pas 12 minuten voor tijd komt het eerste gevaar. Roy van der Sar schiet vanuit een moeilijke hoek de bal langs Wubben, maar raakt ook de paal! Naaldwijk krijgt de bal niet weg en Marc den Toom kan nog een keer uithalen, maar Jeffrey Wubben redt. Lyra heeft hier pech. In de 81e minuut krijgt Lyra nog een enorme kans, maar de goed keepende Wubben redt met zijn voet fantastisch op de inzet van Thom Kuyvenhoven. Achterin moet Lyra noodgedwongen meer ruimte weggeven. Tom van Os is in de spits gaan lopen, waardoor het achterin één op één komt te staan. Dit zorgt ervoor dat Naaldwijk een kans krijgt, maar aanvoerder Sebastiaan van den Berg schiet van ver net naast. Vier minuten voor tijd probeert Roy van der Sar het nog, maar hij schiet naast. Lyra is koploper af, want ze verliezen met 1-2!

Een domper voor Lyra, want na deze derby staan ze 4e. Wateringse Veld Kranenburg won met 1-8 bij Hercules en is weer koploper met 40 punten. Op 1 punt achterstand staat Schipluiden dat met 2-3 bij DUNO won. Ook KMD heeft 1 punt achterstand, nadat er werd gewonnen van Duindorp. Lyra heeft 38 punten en moet dus 2 punten goedmaken.

De opstelling:

Ritchie de Vreeden, Raymond van den Akker, Tom van Os, Rick Voskamp, Dennis Voskamp, John Lagerwerf, Thom Kuyvenhoven, Luke Boeters, Bob Zwinkels, Robin Vijverberg, Roy van der Sar

Volgende week wacht Lyra een belangrijk duel. Op bezoek bij nummer 5 Verburch moet er gewonnen worden om mee te blijven doen voor de titel. De wedstrijd begint niet zoals normaal om 14:30, maar 45 minuten later, dus om 15:15.

De bal was geschonken door Alfa Accountants en adviseurs