Lyra vindt “het” een beetje terug.

VDL

3e klasse B

23 februari 2019 14:30

C. (Cees) Brouwer

Was Lyra het vorige week in de wedstrijd tegen Quick Steps een beetje kwijt, in de wedstrijd van gisteren in Maassluis tegen VDL heeft de ploeg wel revanche genomen. Dat leverde vooralsnog geen drie punten, maat slechts 1 puntje, terwijl concurrent Wateringse Veld kon winnen, zodat Lyra op 2 punten achterstand nu de tweede plaats inneemt. Was het gelijkspel verdiend? Nee, want Lyra was de hele wedstrijd de bovenliggende ploeg en had eigenlijk de drie punten mee naar De Lier moeten nemen!! Er waren echter een paar tegenvallers:  allereerst de ploeg zelf, het benutten van kansen blijkt nog altijd een groot probleem te zijn. In de eerste helft was het tot drie keer toe dat Robin Vijverberg een uitgelezen kans kreeg om de score te openen, het lukte hem helaas niet . Vlak voor de rust scoorde VDL uit een counter en kon Lyra gaan rusten met een 1-0 achterstand. Op weg naar de kleedkamer kreeg Ritchie de Vreeden een gele kaart van scheidsrechter Brouwer uit Poortugaal, die een zeer warrige wedstrijd floot en Lyra vaak benadeelde met buitenspelsituaties. Direct na rust, in de 52e minuut pakte Ritchie de Vreeden zijn tweede gele kaart na een onbezonnen actie op een speler van VDL. Joey v. Dooren, doelman van Lyra 2 moest invallen en Raymond v.d. Akker moest naar de kant. In de 62e minuut claimde Lyra een doelpunt uit een corner, de bal zou over de lijn zijn geweest, maar de scheidsrechter had niets waargenomen. Marc den Toom kwam in de 65e minuut Robin Vijverberg vervangen en forceerde Lyra met 10 man een penalty, die door Thom Kuyvenhoven keurig werd binnengeschoten. Mike Bruggeling kwam in minuut 82 Bob Zwinkels vervangen , Lyra had met 10 man een veldoverwicht op VDL, dat naar adem hapte. De blessuretijd brak aan, er zou nog lang na gespeeld worden vanwege het wisselen van de keeper van Lyra. Maar wat heel Lyra hoopte gebeurde niet, wel kwam VDL uit een counter op 2-1 en leken alle punten in Maassluis te moeten blijven. Roy v.d. Sar dacht daar gelukkig anders over, uit een laatste aanval scoorde hij de meer dan verdiende gelijkmaker. Toch bleef na afloop de nare smaak van twee weggegeven punten hangen! Bij de stand van 2-1 kreeg de keeper van VDL nog een rode kaart. Lyra heeft deze komende week geen programma, zaterdag over een week staat de wedstrijd tegen Wateringse Veld/Kranenburg op het programma. We hebben dar nog wat goed te maken, na de 8-1 nederlaag in De Lier. Bij een overwinning kan Lyra de koppositie weer terug pakken! Uw steun is daarbij van harte welkom!!

Lyra 2 speelde verdienstelijk gelijk tegen het hoger geklasseerde Honselersdijk 2, 2-2.

Voor meer foto's klik HIER