Ijzig harde wind spelbreker in wedstrijd KMD - LYRA

KMD 1

15 december 2018 14:30

Onbekend

KMD en Lyra deelden de punten gisteren in Wateringen na een spannende, maar niet echt goede wedstrijd. De harde, ijzig koude wind over het veld speelde daar een negatieve rol in. In de eerste helft had Lyra die wind mee en had een veldoverwicht, zonder tot echte scoringskansen te komen, de tweede helft had KMD de wind mee en had Lyra het moeilijk het eigen doel schoon te houden.

Onder leiding van scheidsrechter v.d. Velde uit Alphen a/d Rijn, die rustig en goed leidde, was Lyra de eerste helft gevaarlijker, maar hadden Jack Binnendijk en Roy v.d. Sar het vizier niet op scherp staan.

Maar Lyra moest ook in verdedigend opzicht bij de les blijven, iets wat de Lyra defensie o.l.v. Ritchie de Vreeden wel was toevertrouwd. De scheidsrechter hoefde maar 1 keer in de wedstrijd de gele kaart te tonen, toen Jack Binnendijk hard ten val werd gebracht. Verder was er gelukkig wederzijdse acceptatie op veel harde overtredingen. In de 78e minuut bracht doelman Ritchie de Vreeden tot 2 x toe fantastisch redding , dit tot ongeloof van de vele KMD-ers. Kort daarvoor werd Roy v.d. Sar gewisseld voor Bob Zwinkels en in de 82e minuut werd Robin Vijverberg gewisseld voor Jari v. Dijk.

Maar ook deze wissels zorgden niet voor de benodigde Lyra doelpunten. Net als vorige week kwam uit Den Haag het bericht dat vlak voor tijd Schipluiden met 1-2 voorstond tegen Wateringse Veld/Kranenburg. Zou Lyra dan eindelijk deze ploeg bijhalen in puntentotaal? Groot was dan ook de teleurstelling, toen de melding kwam dat Wateringse Veld/Kranenburg in de slotseconden nog weer gelijk had gemaakt.  Dat betekent dat in de rangschikking wat betreft de eerste vier ploegen geen verandering is gekomen. Dit was voor Lyra 1 de laatste wedstrijd voor de winterstop, de eerste wedstrijd in 2019 voor de competitie is thuis tegen Verburch.

Het trainersduo v.d. Hoorn/Jansen begon met de volgende elf spelers:

Ritchie de Vreeden, Dennis Voskamp, Tom v. Os, Ardi Luijendijk, Rik Kiela, John Lagerwerf, Thom Kuyvenhoven, Luke Boeters, Jack Binnendijk, Robin Vijverberg en Roy v.d.Sar.

Gisteren werd door de T.C. tevens bekend gemaakt dat het contract met Pim v.d. Hoorn met een jaar is verlengd. Pim, van harte gefeliciteerd!!

Lyra 2 won de belangrijke uitwedstrijd tegen Scheveningen met 2-4 met daarbij een hoofdrol voor inval doelman Jari v. Dijk.

Alle Lyra supporters een goede jaarwisseling toegewenst en tot volgend jaar!!!

Voor meer foto's klik HIER