Lyra gaat de nacompetitie in !!

HBSS

3e klasse B

25 mei 2019 14:30

Lyra heeft gisteren een klinkende 9-1 zege behaald op het Schiedamse HBSS , maar belangrijker was nog de wetenschap dat bij een kampioenschap van Wateringse Veld/Kranenburg Lyra de vervangende periode van die ploeg kon overnemen! Welnu, Wateringse Veld versloeg gisteren Maasdijk, zodat Lyra de vervangende periodetitel van Wateringse veld  in ontvangst kon nemen.

Lyra start a.s. zaterdag met de uitwedstrijd tegen 2e klasser Monster. Mocht Lyra die wedstrijd goed doorkomen, dan volgt de week daarop weer een uitwedstrijd, hoogstwaarschijnlijk tegen KMD of VVSB. Daarna, bij een goed resultaat volgt op neutraal terrein de beslissende wedstrijd voor promotie naar de tweede klasse. Nog een vrij lang traject, maar met een Lyra elftal dat in vorm is, moet dat te doen zijn.

De wedstrijd van gisteren in en tegen HBSS had niet veel om het lijf. De tegenstander had al de wetenschap dat zij in de nacompetitie voor degradatie naar de vierde klasse terecht waren gekomen en hadden diverse eerste elftalspelers gespaard. Het zou voor Lyra dan ook geen enkele moeite zijn om de tegenstander te kloppen. Het eerste doelpunt voor Lyra duurde toch wel even, het was in de 38e minuut voor Roy v.d. Sar kon scoren. Daarna volgde al rap het tweede doelpunt, gescoord door Thom Kuyvenhoven en brak de rust aan. Na de rust was het voor Lyra geen enkel probleem meer om afstand te nemen van HBSS, er volgden nog doelpunten van Roy v.d. Sar ( hij werd hiermee topscorer), Robin Vijverberg 2, Marc den Toom 2, Ardi Luijendijk en  Kevin v. Velden . Na afloop van de wedstrijd bleek dat KMD had gewonnen van Schipluiden, maar ook Wateringse Veld/Kranenburg had gewonnen van Maasdijk, zodat Wateringse Veld kampioen was en KMD nacompetitie mag spelen. Maasdijk is veroordeeld tot het spelen van nacompetitiewedstrijden om degradatie naar de vierde klasse te voorkomen. Na de rust wisselde het trainersduo v.d. Hoorn/Jansen Luke Boeters en Thom Kuyvenhoven voor Marc den Toom en Kevin v. Velden. In minuut 63 werd keeper Tom Binnendijk  nog vervangen door Ritchie de Vreeden. Scheidsrechter was de heer Streef uit Gouda, die absoluut geen problemen had in deze wedstrijd.

Lyra 2 verloor de laatste competitiewedstrijd regen Voorschoten met 3-1 en is nu veroordeeld tot het spelen van nacompetitiewedstrijden om degradatie te voorkomen.

Voor foto's klik HIER