Lyra kansloos in Maasdijk!

Maasdijk 1

13 april 2019 14:30

Onbekend

Lyra speelde zaterdag de altijd beladen wedstrijd tegen Maasdijk en verloor overduidelijk met 3-0.

Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat Lyra kansloos is voor het kampioenschap en ook het winnen van een eventuele vervangende periode zal een hele klus worden. Oorzaak? Wellicht het tumult dat rond de derde uitsluiting dit seizoen rond doelman Ritchie de Vreeden is ontstaan.

Wat dat doet met een jong elftal, is de vraag, maar je mag wel concluderen dat het op de achtergrond meespeelt. De situatie aan de kop van de ranglijst is in 3 B als volgt:

1. Wateringse Veld/Kranenburg , 22 wedstrijden      gespeeld, met 49 punten
  2. KMD                                                                                                 met  45 punten
  3. Schipluiden                                                                                     met 42 punten
  4. Lyra                                                                                                   met 41 punten.

Voor een vervangende periode moet Lyra boven KMD eindigen en daar ziet het niet direct naar uit. Het trainersduo v.d. Hoorn/Jansen had de volgende elf spelers in petto:

Joey v. Dooren, Mark Dukker, Tom v. Os, Ardi Luijendijk, Rik Kiela, John Lagerwerf, Mike Bruggeling, Luke Boeters, Marc den Toom, Robin Vijverberg en Roy v.d. Sar.

Er waren gele kaarten voor Ardi Luijendijk en Joey v. Dooren, gegeven door de goed leidende scheidsrechter de Witte.  Al in de 2e minuut stond de 1-0 op het scorebord na onvoldoende ingrijpen van de Lyra defensie. Het duurde tot de 21e minuut voordat Lyra middels Roy v.d. Sar een kans kreeg op de gelijkmaker , maar hij werd gemist.

Direct na de rust leek Lyra de gelijkmaker te produceren door een eigen doelpunt van de Maasdijk defensie, maar de scheidsrechter keurde het doelpunt wegens duwen af. In de 51 e minuut had doelman Joey v. Dooren een ongelukkig moment, bij een uitworp van hem gooide hij de bal rechtstreeks op het hoofd van de Maasdijk spits, die dit cadeautje graag uitpakte, 2-0. Toen Lyra, na een goede actie van Roy v.d. Sar ook niet voor een leeg doel wist te scoren ,drong het besef door dat dit voor Lyra wel eens een verloren middag zou kunnen worden. In minuut 56 werd John Lagerwerf voor Rick Voskamp gewisseld, zodat Ardi Luijendijk naar het middenveld kon doorschuiven. Veel haalde het echter niet uit. In de 75e minuut werd Mark Dukker gewisseld voor Stef Koene en kwam Jari v. Dijk Luke Boeters vervangen. Toen in de 80e minuut Maasdijk de 3-0 wist te scoren, was het voor Lyra over en uit. Jammer dat kort voor het einde van het seizoen Lyra naast de prijzen lijkt te gaan grijpen!! A.s. zaterdag speelt Lyra de thuiswedstrijd tegen Hercules , dat de punten in de strijd tegen degradatie hard nodig heeft. Ook hier is uw steun voor Lyra onmisbaar.

Lyra 2 speelde met 1-1 gelijk tegen Monster 2, net iets te weinig om nu al veilig te zijn.

Voor foto's klik HIER