LYRA 1 wint eerste officiele wedstrijd van het seizoen met 6-2

21 augustus 2016 14:45

In de nieuwe shirts werd op zaterdag 20 augustus ook de eerste officiële wedstrijd gespeeld. LYRA trapte om 17:00 uur (KNVB regels als een zaterdagclub tegen een zondagclub speelt) af. Dat de eerste ronde van de KNVB beker als een “veredeld” trainingspartij wordt beschouwd, bleek wel uit de opstelling van tegenstander Wippolder. Slechts 4 basisspelers van één waren beschikbaar. Ook LYRA was niet compleet maar niet zo extreem als Wippolder.

LYRA had over het algemeen weinig moeite met Wippolder en controleerde de wedstrijd. Middels doelpunten van Max van Delft en  debutant Glenn Vanhove gingen de Lierenaren met een 2-0 voorsprong rusten. Kort na de rust kwamen de Delftenaren terug tot 2-1 en leek het een wedstrijd te gaan worden. Aan deze illusie maakte Thom Kuyvenhoven al snel een eind. Lyra wist door Max van Delft, Thom Kuyvenhoven en debutant Stef Koene nog driemaal te scoren alvorens Wippolder hun tweede van de middag scoorde en zodoende een eindstand van 6-2 op het bord stond. Al met al  een nuttig “trainings” partijtje.

Komende dinsdag 23 augustus speelt LYRA uit bij Den Hoorn de tweede wedstrijd voor de KNVB beker. De aftrap is om 20:00 uur.