Adieu vv LYRA, bedankt en het gaat jullie goed.

9 juni 2016 16:30

Na drie jaren LYRA 2 onder mijn hoede te hebben gehad, ga ik mijn trainerstentje elders opzetten. Graag wil ik via deze weg een korte terugblik geven en ervaringen delen over deze voor mij leuke tijd bij LYRA.

Het begon in seizoen 2013-14 met een zwakke eerste periode en vervolgens een ongeslagen status die ongekend is en na een beslissingswedstrijd tot het kampioenschap leidde. Het tweede seizoen mochten we uitkomen in de Reserve Hoofdklasse en speelde tegen alle grote ploegen uit het zaterdagvoetbal en met name uit de bollenstreek. Met opgeheven hoofd zijn we gedegradeerd met de wetenschap dat als we vaker met dezelfde spelersgroep hadden kunnen werken, handhaving zeker tot de mogelijkheden had behoord. Het derde seizoen was teleurstellend te noemen als je kijkt naar de eindranking. Maar als je naar de tegenstanders kijkt zijn we nog steeds een 2e elftal van “maar” een 2e klasser.

Uiteraard waren er ook mindere dingetjes zoals het ontbreken van vaste grensrechter bij het 2e

en met (te) grote regelmaat hebben spelers uit lagere teams, met name het 2e en 3e seizoen, het 2e vaak geholpen door ons aan te vullen, dank hiervoor !

Maar dat staat allemaal in schril contrast met de fantastische herinneringen.

Voor mezelf bleef het achter bij mijn verwachtingen en dus kies ik ervoor om LYRA te verlaten. Mede omdat het tijd is voor wat anders zowel voor mezelf als voor de spelersgroep.

Dat wat niet uit bovenstaande blijkt is het plezier wat we met elkaar hebben gehad.

Ondanks de soms mindere resultaten altijd goede trainingsopkomsten en ook de nabesprekingen van de wedstrijd ontaarde regelmatig in heuse party’s waarbij de goede gesprekken in de kleedkamer en aan de bar met veel humor onvergetelijk werden.

Daarnaast denk ik aan fantastische trainingskampen, de Sintvieringen met prachtige gedichten, de avondjes in de Dommerick en natuurlijk ook aan de door de feestcommissie georganiseerde feestjes.

Als trainer hop je van de ene naar de andere club en elke club heeft zo zijn bijzonderheden. LYRA beschikt zoals we allen weten (maar niet altijd beseffen) over een geweldig complex, wel heb ik mij verbaasd over hoe er met materialen van de club wordt omgegaan.

Ik heb leuke en kundige collega’s en fijne clubmensen ontmoet: allen bedankt voor jullie inzet en samenwerking. Specifiek wil ik hierbij Frits en Bart noemen. En natuurlijk alle spelers die deel hebben uitgemaakt van de selecties de afgelopen 3 jaar.

Maar ver boven iedereen verheven staat het leidersduo van LYRA 2: Rob & Ge !!, twee toppers, werkend vanuit de vaste taakverdeling. Altijd voelde ik mij gesteund door deze twee kanjers!, mede door hen was het fijn om te werken bij LYRA.

Bij LYRA is mijn voetbalvrienden club vergroot; zelden een wanklank over de tegenvallende prestaties van het 2e, altijd respectvol naar elkaar toe, betrokkenheid naar elkaar van alle teams (incl. dames). Wat een geweldige club dat LYRA.

Allen betrokkenen van LYRA wil ik nogmaals heel erg hartelijk bedanken voor die leuke jaren bij LYRA.

Ik wens de club LYRA en met name mijn opvolger veel succes en ik kom graag nog eens terug naar de Lier.

vv LYRA bedankt, het gaat jullie goed. Ron Bentvelzen