V.V. Lyra – Feyenoord, door de ogen van de Lyra spelers

19 mei 2016 11:45

Donderdag 5 mei kwamen bij de selectie de eerste berichten door dat Feyenoord een bezoek wilde brengen aan sportpark De Zweth om het seizoen af te sluiten met een wedstrijd. Eerst was er wat verbazing maar naarmate dat bleek dat de wedstrijd er echt zou komen keken alle spelers hier reikhalzend naar uit. De gemiddelde amateurvoetballer zal dit soort wedstrijden niet snel spelen en wij hadden het geluk dat wij dit wel mee mochten maken. Van de laatste editie Lyra –Feyenoord in 2007 was alleen Bob Zwinkels nu weer present in de wedstrijdselectie.

In de dagen naar de wedstrijd toe werd er steeds meer duidelijk wat een organisatie er nodig is om alles rond zo een wedstrijd voor elkaar te krijgen. Gesprekken met verschillende instanties en sponsoren, kaartverkoop, regelen van vrijwilligers en het spik en span maken van het sportpark. Het was mooi om te zien dat spelers die helaas buiten de selectie vielen zich hebben aangemeld als vrijwilliger en zodoende hun steentje hebben bijgedragen.

Woensdag 18 mei werden wij als spelers rond 17:00 verwacht op het sportpark om ons rustig voor te bereiden op de wedstrijd. Na het eten van een broodje en de tactische bespreking zijn we ons voor gaan bereiden op de wedstrijd. Het sportpark stroomde al lekker vol, de weersomstandigheden waren goed en het veld lag er bij als een biljartlaken. Kortom alle omstandigheden waren er om een mooie voetbalavond van te maken.

Na de mooie, sfeervolle opkomst en het maken van de foto’s kon de wedstrijd eindelijk beginnen.  De wedstrijd begon nog verrassend gelijk opgaand en wij kregen ook nog de mogelijkheden om de bal te laten gaan. Nadat Feyenoord ons 10 minuten uit heeft laten razen schakelden zij een paar versnellingen bij en was pas goed te zien wat de bekerwinnaar voor niveau in huis had. Individuele acties, snelle combinaties en mooie doelpunten werden op de mat gelegd. Ons doel vooraf was om niet te veel doelpunten tegen te krijgen en te proberen om een goal te maken. Ondanks wat kleine kansjes is het ons helaas niet gelukt om te scoren en het Lierse publiek te laten juichen.

Toen de scheidsrechter voor de laatst maal op zijn fluitje blies stond er 0-10 op het scorebord en kwamen alle handtekening jagers het veld op. In de nabeschouwende gesprekjes waren alle spelers vol besef dat het prachtig was dat juist zij, van alle 1000 leden van Lyra, op het veld mochten staan tegen Feyenoord. Wij hadden zojuist een herinnering voor het leven opgedaan.

Via deze weg willen we namens alle spelers onze dank uitspreken naar de vereniging dat ze de wedstrijd op een zo een goede manier georganiseerd hebben. Speciale dank gaat uit naar alle sponsoren en vrijwilligers die dit evenement mede mogelijk hebben gemaakt. Lyra heeft zijn visite kaartje weer afgegeven en als spelers geeft het een trots gevoel om in de selectie te spelen van zo een mooie club!