Sportlust 2 - LYRA 2 (3-3)

17 mei 2016 17:30

Voordat de laatste wedstrijd van het seizoen gespeeld ging worden tegen Sportlust 46 werd er een prachtige toespraak gehouden van onze leider Rob tot onze trainer Ron Beton, die vandaag zijn laatste wedstrijd meemaakt als trainer van Lyra 2. Deze woorden gingen over hoogtepunten (kampioenschap) en dieptepunten maar vooral over onze dankbaarheid voor Ron zijn inzet voor de club en voor het team!

De wedstrijd die gespeeld moest worden ging nergens meer over. Sportlust dat de 7e plek bezit en LYRA de 10e plek, staan allebei veilig. Desondanks wilden de mannen van Lyra er toch nog een overwinning uit slepen voor onze trainer die ons drie mooie seizoenen heeft bezorgd. De volgende elf mannen betraden het veld:

Doel:Ritchie. Achterhoede: Raymon K, Mike, Stefan, Perry. Middenveld: Larry, Roy de Jong, Raymon Akker, Sander. Voorhoede: Jos en Wesley. Wissels: Jim, Bas, Jeroen, Marco.

In de eerste twintig minuten van de wedstrijd zijn er kansen aan beide kanten. Aan de kant van Lyra is Wesley met een kopballetje en Sander met een afstandschot dichtbij een voorsprong maar de keeper voorkomt dit. Totdat Lair een prachtige voorzet geeft op Wesley die de 0-1 bekwaam binnen kopt. Sportlust 46 laat het hier niet bij zitten en scoort in 33e minuut door een van richting verandert schot van een Papaboubadiop look a like. 1-1 is de stand. Kort hierop komt Lyra zowat op achterstand maar Ritchie redt met zijn handschoenen een één op één situatie. Helaas was Ritch even vergeten dat die redding buiten de zestien was en dit hem een gele kaart opleverde.

Na een laatste oppepper van Ron beginnen de mannen vol goede moed aan de tweede helft. Jos wordt de diepte in gestuurd waardoor een één op één situatie ontstaat. Jos probeert de keeper voorbij te spelen waarbij de keeper een overtreding begaat. Dit levert een strafschop op voor Lyra die ook verzilverd wordt door Jos zelf. Stand 1-2. Na het doelpunt vind Ron het tijd voor een aantal wissels waarbij Jim, Jeroen, Marco en Bas het veld betreden. Een bijzonder moment hierbij is dat Jeroen na een zware blessure het veld weer betreed (De man met de meeste minuten onder Ron zijn leiding). Na  het maken van de 1-2 wordt Lyra slordig wat Sportlust 46 de mogelijkheid geeft om meer te voetballen. Dit leidt ook tot de 2-2 in 75e minuut.

In de laatste fase van de wedstrijd wordt Jim de diepte in gestuurd en vindt het net. 2-3 is de stand en nog 5 minuten te spelen lijkt de overwinning binnen. Helaas mocht het niet zo zijn. In de blessuretijd weet Sportlust 46 er nog een gelijkspel uit te halen. Eindstand 3-3.

Rest ons nog Jan Bentvelzen voor het vlaggen, en Ron Bentvelzen voor de prachtige drie seizoenen te bedanken!!