Veel blije gezichten na sponsoruitreikingen

19 september 2017 10:15

Op de velden bij Lyra lopen er steeds meer blije gezichten rond. Er zijn namelijk al meerdere teams geweest die hun nieuwe gesponsorde wedstrijdtenues in ontvangst hebben mogen nemen en hier nu mee mogen pronken.

Zo ook afgelopen zaterdag.

LYRA JO11-1
De dag begon vroeg en de bestuurskamer zat om half 8 al vol met de mannen van JO11-1 in afwachting van hun nieuwe tenues van Pellikaan Hovenier.

Bas Pellikaan is dit seizoen  teruggekeerd bij Lyra na een aantal jaren elders ervaring opgedaan te hebben en staat nu voor deze groep. Bas is een enthousiaste  hovenier die vorig jaar zijn eigen bedrijf is gestart. Hij verzorgt de complete aanleg van voor- en achtertuinen, maar kan ook het jaarlijkse onderhoud voor u regelen. We waren uiteraard zeer verheugd toen Bas aangaf niet alleen trainer te willen zijn van JO11-1, maar ook hun sponsor. De tenues zijn schitterend geworden. Quizvraag: hoe heet de plant die Bas als logo op de shirts heeft staan?

MO15-1
Om 09.00 uur stroomde de bestuurskamer vervolgens vol met de meiden van MO15-1. Een enthousiaste club meiden die al een paar jaar samen voetballen en het hartstikke leuk doen. Ook dit team gaat er de komende seizoenen prachtig bijlopen. Zij worden namelijk gesponsord door Prominent, zoals algemeen bekend een samenwerkingsverband van tomatenkwekers die hun producten onder het merk Prominent verkopen.

Van twee kwekers uit de Prominent groep voetballen de dochters in dit team. Daarom waren Marcel en Bernadette van den Berg van kwekerij Marcel van der Berg en Jack Groenewegen van kwekerij Greenway aanwezig bij deze sponsoruitreiking.  Ook zij werden hartelijk bedankt voor hun sponsorbijdrage aan dit team, waardoor de meiden van MO15-1 er weer prachtig bijlopen.

LYRA 11
Ondanks de afgelasting van de wedstrijd in- en tegen de Maasdijk was iedereen van Lyra 11 stipt op tijd aanwezig aan het begin van de middag in de bestuurskamer van v.v. Lyra. Ook aanwezig waren de drie nieuwe sponsoren van dit inmiddels hechte vriendenteam . Hier werden zij ontvangen en toegesproken door voorzitter Sjaak Scheffers.

Lyra 11 heeft drie sponsoren weten te strikken:

Cymbi Centre vertegenwoordigt door Wim Paauwe, is gevestigd op Sint Aechtenland 14 in De Lier. Het bedrijf houdt zich actief bezig met het ontwikkelen en vermarkten van concepten voor Cymbidiums.

Namens Kwekerij van Adrichem was Stefan van Adrichem aanwezig. Dit bedrijf heeft ruim 60 jaar ervaring in het kweken van (tros)tomaten en heeft drie vestigingen.

Ewout Valstar en zijn vrouw waren aanwezig namens de Gebroeders Valstar. Een paprikakwekerij gevestigd aan de Hooflaan in De Lier en met bijna 36000m2 bedrijfsruimte kweken zij op jaarbasis ruim 1,5 miljoen kg paprika, welke met de hand worden geplukt.

Drie prachtige bedrijven en sponsoren voor de vereniging welke tot aan het seizoen 2020-2021 aan de club verbonden blijven.

VR1
Als laatste elftal van deze zaterdag waren de vrouwen 1 aan de beurt. Een behoorlijk grote selectie. De bestuurskamer van v.v. Lyra zat dan ook overvol . Namens Koornstra en Co was Alex Prins (directeur) aanwezig en zij werden ontvangen door voorzitter Sjaak Scheffers.

In een meer dan gezellige samenzijn gaf de voorzitter aan dat de dames wel degelijk kunnen voetballen en dat een vergelijking met herenvoetbal niet opgaat. Hij gaf ook aan dat de opdracht aan de KNVB is om nu door te pakken en niet te gaan versloffen na de Europese titel voor het Nederlandse damesteam. De voorzitter gaf ook aan dat vrouwenvoetbal bij v.v. Lyra al jarenlang hoog in het vaandel staat en roemde hierbij de technische staf van VR1 voor hun werkzaamheden.

De nieuwe sponsor Koornstra en Co is een exportbedrijf van groente en fruit en is gevestigd in Maasland. De afzet van het bedrijf is gericht op groothandel en supermarkten. Tevens bevoorraden zij cruiseschepen over de gehele wereld. De kracht van het bedrijf is het complete assortiment, eigen vervoer en snel en flexibel werken.

Na de ondertekening van de contracten nam directeur Alex Prins het woord en dankte de vereniging en de technische staf en wenste de dames veel succes toe. Dat deze woorden niet aan dovemans oren was gericht bleek later uit de gewonnen wedstrijd in Alphen aan de Rijn. Daar werd met 0-7 gewonnen. De shirtjes passen goed.

Ten slotte wil Stichting Steun Lyra deze sponsors nogmaals ontzettend bedanken voor hun sponsorbijdrage aan deze teams !