Wie jarig is trakteert….

28 juni 2017 17:45

Zoals iedereen weet bestaat het voetbal in clubverband in De Lier dit jaar 85 jaar. In 1932 werd namelijk SV De Lier opgericht. Wat niet iedereen weet is dat deze vereniging ook een gymnastiektak had. Pas in 1973, na de fusie tussen LVSJ en SV De Lier tot v.v. LYRA, ging de gymnastiekvereniging zelfstandig verder als SV De Lier. Beide verenigingen zijn dus nauw met elkaar verbonden. Ook tegenwoordig nog. Zo zijn er veel ouders en hun kinderen actief voor beide mooie verenigingen.

Om ieders jubileum dit jaar te vieren ontstond het idee om elkaar eens te verrassen met een cadeau, want zoals voorzitter Sjaak Scheffers het aan het begin van dit jaar al zei: “wie jarig is, trakteert….”. Op Sportpark De Zweth kwamen de voorzitters van de verenigingen bij elkaar om elkaars jubileumgeschenk  te overhandigen.  SV De Lier voorzitter Frans Bentvelzen ontving van Lyra een banner met actiefoto’s van  verschillende disciplines van SV De Lier en een banner waarop verschillende sponsors stonden die deze vereniging een warm hart toedragen.  Lyra voorzitter Sjaak Scheffers kreeg op zijn beurt een prachtige vlag met de logo’s van beide verenigingen en de tekst “85 jaar samen in beweging”. Deze vlag zal nog vaak te zien zijn langs de velden en we willen vanaf deze plaats SV De Lier hartelijk bedanken voor dit mooie en creatieve cadeau!