De meiden van de MB1 winnen 7x7 zomeravondvoetbal bij Lyra en toernooi bij Leidschenveen

19 juni 2017 9:15

Je kan vroeg pieken en laat pieken in een seizoen, maar de MB1 had dit jaar een wel heel laat piekmoment. Nadat de competitie al lang was afgelopen en ook de Haaglanden Cup in de halve finale eindigde, dachten de meiden: zo kan het seizoen niet eindigen.

7x7 zomeravond voetbal Lyra

Omdat er bij het 7x7 zomeravondvoetbal bij Lyra zeven dames teams waren aangemeld, kwam het verzoek of de MB1 de 8e deelnemer wilde zijn. Nou daar hoefden de meiden niet lang over na te denken en een volmondig ja was het antwoord en werden ze ingeschreven als “de meiden van de 3e helft”. Dus was het 6 weken lang op de donderdagavond voetballen tegen dames teams van Lyra, Maasland, Naaldwijk en Maasdijk. De eerste twee potjes werden gewonnen met 11-3 en 1-0 en de laatste pot werd nipt met 3-2 verloren van sterke dames uit Maasdijk. Tweede in de poule betekende halve finales en zelf plaatsing voor de finale, omdat de dames van Maasdijk op de finaledag iets belangrijkers aan de hand hadden. Maar ja, dan moet je de finale spelen tegen Lyra Dames 2 en dan merk je bij het begin van de wedstrijd ook nog dat er flinke versterking van Dames 1 was opgeroepen. Maar de meiden van MB1 laten zich niet zo snel gek maken en spelen gewoon hun eigen spelletje en dat resulteerde in een heel knap 2-2 gelijkspel na 2 x 30 minuten. Dus pingels en daar hebben ze goede ervaringen mee (finale NK stratenvoetbal). Marije is een echte penalty killer en dus was de uitslag eigenlijk al van te voren bekend. Gewoon zelf ze er in schieten en Marije doet de rest. Uiteindelijk was het maar 2 x schieten en scoren door Floor en Joelle en 2 penalties van de tegenpartij gestopt door Marije en klaar is kees. Kampioen 7x7 zomeravond voetbal 2017 Dames ! Nu maar hopen dat ze volgend jaar nog worden gevraagd om hun titel te verdedigen.

Toernooi Leidschenveen 17 juni 2017

Terwijl Lyra 1 verwoede pogingen deed om alsnog in de 2e klasse te blijven, moesten de meiden van de MB1 nog een toernooi spelen bij Leidschenveen. Dan speel je ver na de competitie nog een toernooi en dan begint het pas om 15.30 uur op de zaterdagmiddag !! Maar goed, toch maar gegaan en 4 wedstrijden van 20 minuten gespeeld op een zeer warme middag op kunstgras. De eerste wedstrijd eindigde in 2-2 en de tweede in een 5-0 overwinning. Dan denk je van te voren: 20 minuten is best kort, dus snel zelf scoren en achterin dicht houden en dan ben je 40 minuten verder en heb je 9 goals gezien! Dat waren dan ook wel alle goals, want de derde wedstrijd eindigde in 0-0 en de vierde ook. De laatste wedstrijd van onze concurrent uit Delft (waar we gelijk tegen speelden) moesten zij winnen en dat was eigenlijk wel te verwachten. Maar net als Lyra, wisten zij ook niet te scoren en bleef het na 20 minuten 0-0 en werd Lyra MB1 op doelsaldo 1e op het toernooi. Dat werd natuurlijk wel even gevierd en de Westlandse klanken uit de box waren in de verre omtrek te horen en bezorgde bij nogal was verbaasde gezichten bij onze tegenstanders en onze Haagse gastvrouwen.

Al met al toch een mooi einde van een verder wisselvallig seizoen met een aantal hoogtepunten, maar toch ook wel wat dieptepunten, die met name de langdurige en groot aantal blessures bezorgden. Nu de zomer in en in augustus gaan we er weer vol voor als Lyra MA1 (of MO19-1 of zo)