Lyra MB meiden gaan weekend naar Venray !!

12 juni 2017 18:30

In het pinksterweekend wordt jaarlijks in Venray de Ladies Cup georganiseerd. Dit is een tweedaags internationaal voetbaltoernooi voor dames en meiden met deelname van teams uit Nederland, Duitsland en Belgiƫ. Dit jaar hebben beide MB teams van Lyra aan dit toernooi meegedaan.

Op vrijdag 2 juni vertrok de bus met 30 meiden en hun begeleiding vanaf Lyra op weg naar Venray. Na een busreis van 2 uurtjes kwamen de meiden aan in Venray, waar beide teams een tent kregen toegewezen naast elkaar. De meiden gingen de tent inrichten en de slaapplaatsen gereed maken en de begeleiding ging hun eigen tenten opzetten.

Vrijdagavond was er een disco georganiseerd in de kantine op het sportpark en daar konden de meiden zich wel vermaken. Na de disco hadden de meeste meiden blijkbaar nog geen slaap en hebben tot in de vroege uurtjes de boel op stelten gezet, waarbij een klein aantal helemaal geen bed had gezien, maar wel de tijd had gevonden om de haringen van 1 van de tenten van de begeleiding er uit te trekken als een soort van ontgroening.

Zaterdagochtend was er ontbijt geregeld voor alle deelnemers en kwamen er nog aantal teams aan die 2 nachten verblijf iets te lang vonden. Na het ontbijt begonnen om 10 uur de wedstrijden en bleek wel dat de tegenstanders best goed waren en over het algemeen ook een betere nachtrust hadden gehad. Ook het weer zat niet helemaal mee, in de middag kwam er onweer en veel regen en zelfs werd het toernooi door het onweer nog tweemaal kort onderbroken.

Aan het einde van de 1e voetbaldag konden de meiden gebruik maken van heerlijke douche en stond de bbq al klaar om lekker te kunnen eten. Na verwerking van alle resultaten bleek dat beide teams op de zondag bij elkaar in een poule kwamen, dus zou er een heuse Lyra-match komen. Na de bbq gingen een aantal meiden de Champions League finale kijken en de andere meiden gingen naar een feest dat tot in de nacht duurde. Aangezien het de hele avond en nacht regende, besloten alle meiden rond 2 uur toch maar te gaan slapen om zo nog wat nachtrust te krijgen.

Op zondag weer eerst een ontbijtje, dit keer in een lekker zonnetje, zodat ook de tenten weer konden drogen en om 10 uur was de start van de 2e voetbaldag. Dit keer waren de resultaten beter en eindigde de meiden van Lyra 1 zelfs eerste in de poule en ook voor Lyra 2 was er een beker na afloop.

Na alles te hebben opgeruimd en de prijsuitreiking te hebben gehad, vertrok de bus weer rond 5 uur naar De Lier met nog een tussenstop bij de Mac. Rond kwart voor 8 kwam iedereen weer moe maar voldaan aan bij Lyra en werden opgewacht door de ouders. Ik denk dat we weer terug kunnen kijken op een geslaagd weekend met een combinatie van voetbal en plezier.