Voorbeschouwing LYRA - Nieuwkoop

1 juni 2017 22:15

Afgelopen zaterdag vond de eerste wedstrijd plaats in de tweede ronde van de strijd om promotie/degradatie 2de/3de klasse. Wie dit tweeluik wint mag zich uiteindelijk tweede klasser noemen. Sv Nieuwkoop wist de eerste wedstrijd met 2-1 te winnen. De tropische omstandigheden zorgden voor een extra handicap voor beide teams. De wedstrijd volgen op de tribune was voor velen al slopend, laat staan binnen de lijnen van het kunstgras van sv Nieuwkoop.

De mannen hebben in ieder geval een week de tijd gehad om te herstellen van deze zware inspanning. De fysieke en mentale fitheid zullen een bepalende factor in deze “grand finale” zijn. Voor sv Nieuwkoop een positieve druk want zij kunnen immers promoveren en voor LYRA een negatieve druk vanwege het kunnen degraderen. Survival of the fittest in meerdere opzichten dus.

Ook voor dit tweeluik geldt weer dat als de stand en doelsaldo over twee wedstrijden gelijk zijn dat de wedstrijd wordt verlengd met 2 x 15 minuten. Indien de verlenging geen winnaar oplevert zullen strafschoppen uiteindelijk de beslissing brengen.

Sv Nieuwkoop is een vereniging opgericht in 1944. Tot en met het seizoen van 2013/2014 werd er prestatief op zondag gevoetbald. Op het moment van de switch naar het zaterdagvoetbal, speelde Nieuwkoop in de eerste klasse. En nu, na drie seizoenen de kans om door te stoten naar de tweede klasse. Ergens aan het einde van de middag weten we het.

Al met al weer voldoende ingrediënten voor een boeiende en hopelijk sportieve wedstrijd. De wedstrijd staat zaterdag onder leiding van het arbitrale trio, dhr T. Gommans en zijn assistenten de heren E.A. de Wolf en J. Teders.

Beide teams kunnen uw steun gebruiken dus we rekenen op uw massale steun.