Afscheid Egbert en Ina

17 mei 2017 7:45

Afgelopen zaterdag was de kantine van v.v. Lyra druk bezet rond het middaguur

Afgelopen zaterdag was de kantine van v.v. Lyra druk bezet rond het middaguur. Dit kwam omdat Ina Schouwstra en Egbert Wittenaar afscheid namen van de club.
Het bestuur en jeugdbestuur van de vereniging hadden gezamenlijk besloten om hier meer aandacht voor te vragen dan gebruikelijk is. Ruim 150 mensen waren afgekomen op het verzoek om bij dit afscheid aanwezig te zijn.
De twee werden door voorzitter Sjaak Scheffers toegesproken en enige anekdotes werden hierbij nog eens fijntjes  aangestipt. De schatting is dat Egbert Wittenaar de afgelopen jaren ruim 3000 spelers bij v.v. Lyra heeft getraind en Ina Schouwstra werd geroemd door haar tomeloze inzet en energie zij in de club heeft gestoken.
Dat de aanwezigen het hier mee eens waren bleek uit de lange rij mensen die persoonlijk afscheid kwamen nemen van de twee trainers. Hierbij waren veel spelers die in het verleden en heden van hen hebben training gehad.
De tafels stonden vol met kado’s en dat stemde de twee trainers tot volle tevredenheid, want dit hadden ze net verwacht. Egbert Wittenaar zal voor ADO Den Haag scouting werkzaamheden gaan verrichten en Ina Schouwstra stopt als trainster.