Voorbeschouwing LYRA - sc Monster

11 november 2016 12:45

LYRA heeft vorige week goede zaken gedaan. De drie punten die bijgeschreven konden worden na de overwinning op VDL, zorgen ervoor dat de middenmoot weer iets meer in het zicht komt en er wat lucht ontstaat richting de laatste plaatsen op de ranglijst. Het spel was nog niet altijd op het niveau wat er van LYRA verwacht mag worden maar de werklust en teamspirit welke er getoond werd, was klasse. Het verwijt wat er na afloop van de wedstrijd tegen Honselersdijk richting de spelersgroep werd geuit, is door de mannen ter harten genomen en omgezet naar iets positiefs. Gezien het feit dat dit de eerste wedstrijd van de nieuwe periode was, zijn we ook gelijk koploper... als je je niks verbeeld dan ben je ook niks zeggen ze wel eens :-)

Inclusief de wedstrijd van vandaag tegen sc Monster, zijn er nog 4 wedstrijden tot de winterstop. Volgende week, een weekje rust en daarna op 26 november naar UVS, op 3 december thuis tegen Valken ’68 en op 10 december naar koploper Te Werve. De hervatting  van de competitie staat gepland op 28 januari.

Sc Monster staat op de ranglijst één plaats hoger dan LYRA. Na een wat weifelend begin hebben de mannen van Maarten Glotzbach de draad aardig weten op te pakken. Uit de laatste vier wedstrijden wisten zij 10 punten te halen, met als uitschieter een overtuigende 2-6 overwinning uit bij UVS. Ook het resultaat van vorige week tegen DoCoS geeft de Monsterse burger moed. Na een 0-2 achterstand wist sc Monster zich terug te knokken tot een 2-2 eindstand.

Om sc Monster in deze derby toch een heel klein beetje het gevoel van “thuis” te geven, spelen we vandaag met een bal die door de hoofdsponsor van sc Monster, P. Looije Verpakkingen, kortweg PLV geschonken wordt.  Vorig seizoen werden de punten tussen LYRA en sc Moster allemaal veroverd door LYRA. Beide met een “Henk Sol” uitslag van 2-1. Uit werden de doelpunten gemaakt door Coen van Mil en Erwin Zeestraten en thuis was Thom Kuyvenhoven met twee doelpunten de grote man.

Aftrap zaterdag is om 14:30, de wedstrijd staat onder leiding van dhr. Gommans. Zoals eerder geschreven worden de ballen vandaag gesponsord door P. Looije Verpakkingen en Kees Hofstede en luistert het spelertje van de week naar de naam van: Ross van Mil

De ploegen kunnen uw steun goed gebruiken dus we zien u zaterdag graag in grote getale langs de lijn. Oh ja, het is een dubbele ontmoeting tussen LYRA en sc Monster. Om 12:00 uur trappen LYRA 2 en sc Monster 2 af voor hun wedstrijd en na afloop van de wedstrijd is er ook nog een derde helft... dus maak er “gewoon” een dagje LYRA van :-)