Slagvaardige middag voor Business Club

5 november 2016 11:15

De Business Club heeft zich vrijdagmiddag slagvaardig getoond tijdens een excursie bij De Jong Verpakking. De middag werd verlengd met een borrel bij buurman uitzendbureau Solutions en uiteindelijk bezegeld met minimaal één nieuw lidmaatschap. Lees mee met een middag die bol stond van verrassingen.

Het pand nabij Westerlee waar menigeen tientallen keren voorbij is gereden, was vrijdagmiddag de uitvalsbasis voor Lyra’s Business Club. De Jong Verpakking heeft deze maand haar twintig jarig jubileum en viert dat met relaties. “We zijn de afgelopen week begonnen met omwonenden, nodigen personeel en families uit en eindigen vanavond met klanten en relaties,” vertelt dochter van oprichter Henk De Jong energiek. De georganiseerde feestavond is al in stijl opgebouwd en werpt haar schaduw vooruit. Een mooie gelegenheid voor Lyra’s BC om deze gigant te bekijken.

De cijfers vooraf waren al indrukwekkend, de aanblik ter plekke is duizelingwekkend: dagelijks 30 miljoen verpakkingen op voorraad in een opslagruimte van 100.000m2. In twintig jaar tijd gegroeid van twee naar driehonderd personeelsleden. De ruim veertig aanwezige Business Club leden begonnen vol praatjes aan de rondleiding, maar werden gaandeweg steeds stiller. Niet alleen door het toenemende volume van de producerende kartonmachines, maar ook door de geoliede precisie en ongekende snelheid van productie. Wát een bedrijf, en dat op steenworpafstand van ons cluppie.

Na de ander halfuur durende rondleiding was uitzendbureau Solutions de gastheer voor de afsluitende borrel. Met voormalig Lyra 1- spelers Carlo Groeneweg en Leon Delhez in de gelederen ontpopte deze ‘nieuwkomer’ zich vanaf minuut één tot uiterst gastvrij BC- lid, in een prachtig pand op een overigens geweldige locatie. Het middagprogramma, de Jumbo- plaatjes en de wedstrijden van zaterdag vormden de basis van het gesprek dat uiteindelijk leidde tot een gezellige afsluiter.

BC- voorzitter Kees van der Waal sloot de avond succesvol af met de toezegging van een nieuw lid; Hans van der Mark. Fantastisch dat hij naast de vele sponsoractiviteiten van zijn Van der Mark Ketelonderhoud zich ook aansluit bij de Business Club. Waarschijnlijk voegt Gerard Drogt zich namens Flynth Accountants binnenkort ook bij de leden. De intentieverklaring werd alvast getekend op een biscuitje van Tuc, daarbij de hoop uitsprekend om binnenkort op papier alles rond te maken.