Lyra – HVC ‘10 1 – 0

13 september 2015 11:15

Het venijn van de wedstrijd Lyra – HVC zat gisteren duidelijk in de staart. Scheidsrechter Duindam uit Nieuw-Vennep gaf Lyra ver in de blessuretijd een fel omstreden strafschop wegens hands van een verdediger van HVC. Dat late cadeau werd graag uitgepakt door Lyra, middels een treffer van Max v. Delft, maar fel betwist door alles en iedereen van HVC. De scheidsrechter bleef echter bij zijn beslissing, zodat Lyra wederom HVC aan de zegekar mocht binden.

Verdiend? Niet echt, want deze spannende wedstrijd zou bij een gelijkspel een goed resultaat hebben opgeleverd. Als je naar de ranglijst kijkt, dan zie je dat Lyra, gelijk met Westlandia de ranglijst aanvoert met twee gewonnen wedstrijden en een doelgemiddelde van 3 voor en 1 tegen. Een beter begin van de competitie konden de Lierenaren zich niet wensen!!

Trainer v. Doorn begon met de volgende elf:

doel: Tom Binnendijk,

achter: Raymond Kouwenhoven, Roy Zeestraten, Ardi Luijendijk  en Rick Voskamp,

midden: John Lagerwerf, Max v. Delft en Bob Zwinkels,

voor: Erwin Zeestraten, Jan v.d. Berg en Coen v. Mil.

Speler van de week  was Leroy Barz.

Balsponsor: Jan van der Plas (erelid)

HVC begon sterk aan de wedstrijd, je kon zien dat ze gebrand waren om beter partij te bieden dan in de laatste bekerwedstrijd, die met 0-3 verloren ging. Lyra moest verdedigend alle zeilen bijzetten, hetgeen goed lukte. Over en weer ontstonden mogelijkheden en kleine kansjes, echter zowel HVC als Lyra hadden het vizier niet echt op scherp staan.

Bovendien leverden beide doelmannen goed werk. Vlak voor rust schoot HVC op de lat en kwam Lyra goed weg.

Na rust kreeg Lyra vrijwel direct een goede kans, maar Jan v.d. Berg schoot over, iets dat Coen v. Mil even later hem nadeed. Na een half uur in de tweede helft werd Coen v.Mil gewisseld voor Yasin Ozkok, die daarna een enorme kans op de 1-0 kreeg , maar net naast kopte. In de 75e minuut werd Bob Zwinkels gewisseld voor Appie Yildiz, waarna Jan v.d. Berg wederom een goede kans kreeg, maar niet wist te scoren. Rick Voskamp ontving even later geel, waarna Max v. Delft, na een goede Lyra aanval een enorme kans kreeg, maar jammerlijk naast en over schoot. Hoe de wedstrijd in de blessuretijd toch in het voordeel van Lyra eindigde , heeft u hierboven kunnen lezen. In het gedoe na de wedstrijd , waarbij scheidsrechter Duindam het middelpunt was van boze HVC-ers, kreeg Jack Binnendijk van HVC alsnog een rode kaart wegens beledigende taal richting de scheidsrechter.

Klik HIER voor de foto's

A.s. zaterdag speelt de uitwedstrijd tegen KMD in Wateringen.

Uw  steun is ook daar van harte welkom!!!