Voorbeschouwing LYRA - VDL

3 november 2016 21:45

Zaterdag is het de start van de tweede periode. Laten we hopen dat het voor LYRA ook een nieuw begin is. De eerste periode heeft niet gebracht wat er door menigeen van verwacht werd. Na een relatief goede voorbereiding volgde een moeizaam begin van de competitie met tot nog toe maar één overwinning. Het maken van doelpunten lukt dit seizoen maar mondjes maat en met name de improductiviteit op de Zweth valt hierbij op.

Van de acht gescoorde doelpunten werden er maar twee in thuiswedstrijden gescoord, beide tegen DoCoS. Vorige week in de derby tegen Honselersdijk verloor LYRA niet alleen de punten maar ook nog eens Rick Voskamp en Yasin Ozkok die beide als gevolg van blessures het einde van de wedstrijd niet haalden. De ziekenboeg stroomt al weer aardig vol.

Voor onze gasten uit Maassluis geldt zo’n beetje hetzelfde verhaal als voor LYRA. De Van De Lely boys staan in punten gelijk met LYRA en hebben ook pas één keer weten te winnen. Ook bij hen was het team van Kethel Spaland het slachtoffer. Gezien de stand op de ranglijst staat er al een onevenredig grote druk op deze wedstrijd. De verliezer van deze pot behoort dan echt bij de laatste vier… en de winnaar sluit mogelijk aan bij de onderkant van de middenmoot. De KNVB schatte de belangen van deze wedstrijd goed in en stelde Marcel van Ekelenburg aan als scheidsrechter. De scheidsrechter uit Naaldwijk heeft zijn sporen in het amateurvoetbal al ruimschoots verdiend. Met een ongekend puntentotaal van meer dan 95 (95,68) promoveerde van Ekelenburg afgelopen seizoen naar categorie 2.

Vorig seizoen werden de punten tussen LYRA en VDL allen veroverd door LYRA. De thuiswedstrijd werd met 3-1 gewonnen. LYRA liep in die wedstrijd na een halve minuut al een achterstand op maar wist door doelpunten van Bob Zwinkels en Yasin Ozkok (2x) te winnen. In Maassluis speelde LYRA zich door met 2-1 te winnen, “veilig”. Ardi Luijendijk en Bob Zwinkels zorgden voor de Lierse doelpunten. Zoals gezegd start van de tweede periode dus nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maar bovenal hopen we op een plezierige en vooral sportieve wedstrijd.

Aftrap is om 14:30 uur. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter van Ekelenburg. De bal wordt gesponsord door Rob’s Health Centre en het spelertje van de week luistert naar de naam Levi Sales.

We hopen op uw massale steun.