Cock de Jong nieuwe trainer VR2

22 oktober 2016 6:15

In onze zoektocht naar een nieuwe trainer voor VR 2 zijn wij blij te kunnen melden dat we in Cock de Jong een ervaren en enthousiaste trainer hebben gevonden om VR 2 dit seizoen te trainen en te coachen. VR 2 maakt dit seizoen voor het eerst deel uit van de Damesselectie en om dit proces op een goede manier vorm te geven is een goede en ervaren trainer noodzakelijk.

Cock heeft in een ver verleden als voetballer de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam doorlopen en heeft daarna bij Zwaluwen gevoetbald.

Door een knieblessure heeft Cock uiteindelijk de overstap gemaakt naar het trainersvak en heeft hij zijn TC-3 diploma gehaald. Om zich in het trainersvak te bekwamen heeft hij destijds stage gelopen bij Sparta 2. Ook is hij een aantal jaren actief geweest als scout voor Sparta en onlangs nog als scout voor de KNVB.

Als zelfstandig trainer heeft Cock jeugd getraind en is hij bij meerdere clubs hoofdtrainer geweest bij de mannen. De laatste jaren is Cock hoofdtrainer geweest bij de dames van 3 verschillende verenigingen. Ervaring in het trainer van dames was voor ons een belangrijke voorwaarde.

Wij zijn erg blij met de komst van Cock naar onze mooie vereniging en wensen hem veel plezier en succes !!

TC vv Lyra