Voorbeschouwing LYRA - CWO

13 oktober 2016 19:15

Schreven we in de vorige voorbeschouwing al dat het spel van LYRA bemoedigend was en dat LYRA zich eigenlijk steeds vergat te belonen. Nou vorige week gebeurde dat wel. Op het tunneldak van de A4 werd tegenstander Kethel Spaland over de knie gelegd. De uiteindelijke 1-4 overwinning was een zwakke afspiegeling van de kansen verhouding.

Net als de week ervoor was LYRA weinig effectief in het benutten van de kansen. Echter, nu leverde het geen schade op en kon LYRA de eerste drie-punter van het seizoen bijschrijven. Hiermee verdubbelde LYRA het puntenaantal tot zes en steeg naar de “veilige” 10de plek op de ranglijst. Natuurlijk valt er nog niet al teveel te zeggen over de ranglijst maar vier van de bovenste vijf op de ranglijst zijn inmiddels al tegenstander van LYRA geweest (en ook de twee onderste).Het moet gezegd worden dat behoudens de 4-0 nederlaag tegen Soccer Boys, LYRA door geen van de tegenstanders is weggespeeld. Vermeldenswaard is verder dat Robin Vijverberg (2de jaars A junior of eigenlijk moeten we dat nu O19 noemen – kan er nog niet echt aan wennen maar dat terzijde) vorige week zijn debuut maakte in LYRA 1. Verheugend om te zien dat Robin, na eerder al Stef Koene, de tweede LYRA jeugdspeler is die dit seizoen speelminuten in het eerste heeft mogen maken.

Onze gasten uit Vlaardingen, na een uitstapje naar 2de klasse D, zijn weer terug als tegenstander. In het seizoen 2014/2015 speelden beide ploegen voor het laatst tegen elkaar. De punten gingen toen alle zes naar CWO. Uit werd er met 3-2 verloren, de doelpunten van LYRA kwamen toen van de de voeten van Coen van Mil en Erwin Zeestraten en thuis werd het 0-1 voor de Vlaardingers.

De start van CWO is goed te noemen. Met 10 punten uit 6 wedstrijden bezetten zij de 6de plek. Winstpartijen werden er behaald tegen Kethel Spaland, DSO en Valken ’68... de burenruzie tegen VDL eindigde in een gelijkspel en Te Werve en sc Monster waren te sterk voor CWO.

LYRA heeft gezien de recente uitslagen tegen CWO wat recht te zetten. Het is de laatste wedstrijd voor de herfstvakantie dus de mannen kunnen “knallen”. Maar bovenal hopen we op een plezierige en vooral sportieve wedstrijd.

De wedstrijd staat zaterdag onder leding van dhr.van der Bend uit Maassluis. De bal wordt geschonken door JNV Produce Marketing BV en het spelertje van de week luistert naar de naam Stan Vriessen.

Hopelijk tot zaterdag.