Lyra 2 doet zichzelf te kort

6 september 2015 16:00

Na een voorbereiding van zes weken was het op zaterdag 5 september dan eindelijk tijd voor het ‘’echte’’ werk, namelijk de start van de competitie. Op deze regenachtige ochtend stond een wedstrijd tegen S.C. Monster 2 op het programma. Vol goede moed verzamelde de mannen van Lyra 2 zich vroeg op Sportpark de Zweth en gingen zij op weg naar Monster om de eerste drie punten van het seizoen mee terug te nemen naar de Zweth.

De namen van de mannen die deze taak moesten volbrengen waren als volgt:

Verdediging: Ritchie – Dj Dark Mukker – Johnny Vermeer – Mike B – Peter Voskamp
Middenveld: Jeroen – Stefan – Doeke
Aanval: Yassin – Tinus – Sander
Wissels: Jos Berg die, terwijl het hele team fris en fruitig op de voetbal stond, zichzelf met dat slechte weer nog één keer omdraaide in bed,  Appie en Larry Paauwe.

Eenmaal aangekomen op het sportpark van Monster kregen wij meteen het nieuws tot ons dat de wedstrijd een half uur later van start zou gaan dan gepland of, zoals Ron het noemde het afpikken van een half uur drinktijd.

Over de eerste helft is weinig te vertellen. Er wordt onrustig gevoetbald, heel vaak werd de lange bal naar voren gespeeld en veel ballen kwamen niet aan. Met Johnny Vermeer achterin werd er regelmatig met passjes gestrooid naar de voorhoede. De meeste van deze ballen kwamen feilloos aan, wat soms voor kleine kansjes zorgden, maar meer ook niet. Een voorbeeld hiervan is de 20e minuut hierin ontstond een eerste vrije schietkans vanaf de 16 meter voor Stefan. Tinus die, door de befaamde en gevreesde verre ingooi van Jeroen, werd bereikt kopte de bal door, waardoor deze bij Stefan belandde en deze kon vrij uithalen, maar helaas werd de bal niet goed geraakt en schoot hij mis. In de 30e minuut krijgt Dj Dark Mukker nog een gele kaart door een schwalbe van de tegenstander. Echt veel kansen worden er niet gecreëerd vanuit beide kanten, de slordigheidsfoutjes stapelden zich op en ook de tweede bal werd voorin niet gewonnen. Ondanks dat er weinig spectaculairs gebeurd, is er dan toch nog een kansje voor Lyra. Het is Jeroen die de bal voorgeeft met een heerlijke indraaiende bal, de inkomende Stefan duikt net onder de bal door, waardoor de bal bij de andere Harmsen terecht komt en hij, zoals alleen hij dat kan, poeiert de bal vol op goal, maar helaas zit de voet van de keeper er nog net tussen.  Dan tegen het einde van de eerste helft aan is er eindelijk de eerste kans voor Monster en meteen een goede ook. Een bal die wordt doorgekopt, beland bij een speler die helemaal vrij in de 16 kan uithalen, maar gelukkig komt de bal op de paal en kan deze in de kluts weggewerkt worden.

Aan het begin van de tweede helft komt uiteindelijk toch de zon nog door, hopelijk is dit een goed voorteken voor Lyra en zal het spel net zo sprankelend moeten zijn als dat de zon was. Als Lyra de drie punten mee wil nemen naar De Lier zal het echt meer kansen moeten creëren in de tweede helft.  De tweede helft begint goed met twee aardige vrije trappen van Jeroen en Johnny Vermeer. Daarna is het Sander die de bal voorgeeft op Tinus die, in tegenstelling tot vorige week de bal dit keer niet op de jeu de boule baan schiet, de bal net over schiet. Er zit in ieder geval vooruitgang in bij Tinus en volgende week zit die bal gewoon tegen het netje aan. Er volgen in deze helft nog een aantal gele kaarten voor beide partijen. Dan volgen er vanaf Lyra kant drie snel op elkaar volgende wissels. Appie komt er in voor Peet.  Jos met de slaap nog in zijn ogen komt er in voor Tinus, waardoor Stefan doorschuift naar de spits en Jos op 10 gaat spelen. Als laatste wissel komt Larry er in voor Doeke. Er wordt in deze wedstrijd één keer gescoord, maar dit doelpunt wordt helaas afgekeurd. Het is Johnny met een vrije trap op Jos Berg, die toch al voor de vierde keer genoemd wordt in dit verslag, hij legt de bal terug op Yassin en deze schiet de bal binnen. De volgende kans volgt al snel. Het is appie met een mooie rush aan de linkerkant, waar een corner uit volgt. Jeroen neemt de corner, maar de bal komt terug, waarop Jeroen hem in één keer neemt en uiteindelijk beland de bal op de lat. Maar de grootste kans moest nog komen en die was weggelegd voor Sander. Met een heerlijke bal van Johnny Vermeer wordt Sander die diepte in gestuurd. Met zijn snelheid is hij niet meer terug te halen en komt hij vrij voor de keeper te staan. De hele bank telde hem al, maar helaas schiet Sander door het midden op de keeper. Hierna volgen weinig kansen meer. Ook Mike Bentvelzen moet nog even genoemd worden, heel de bank was het er over eens dat deze jongen een goede wedstrijd speelde.

Aan het einde van de wedstrijd was er nog een derde helft, wat overigens onze beste helft van de dag was, met speciale optredens van o.a. Zanger Martijn Verkade aka Tinus.

Ondanks dat het spel niet goed was, was Lyra toch wel de bovenliggende partij, alleen schieten we daar nu niks mee op. Lyra heeft zichzelf te kort gedaan en verliest gewoon twee punten.  Nu is het op naar volgende week om de drie punten op de Zweth te houden. Lyra 2 speelt dan thuis tegen het derde van Vitesse Delft.
Er zijn nog twee mensen die in het bijzonder genoemd moeten worden en dat zijn Herman van Duijn, bedankt voor het vlaggen! Super! En natuurlijk onze enige, echte verzorger van het tweede: Jean Marc. Die toch niet zonder ons kan, en wij toch stiekem ook niet zonder hem, en heeft besloten om nog een jaar bij Lyra als verzorger van het tweede te blijven.
We sluiten deze zaterdag af met een tip van Doeke die hij op tv gezien heeft: Smeer vaseline op je wenkbrauwen, dit voorkomt dat het zweet in je ogen komt.

Tot volgende week!