LYRA start competitie met een 1-2 overwinning in en tegen sc Monster

6 september 2015 14:00

LYRA begon gisteren, net als vorig seizoen, de competitie met een uitwedstrijd bij Monster. Scheidsrechter was de heer Kuup uit Vlaardingen, die voor Bob Zwinkels een gele kaart had.

LYRA begon in de volgende opstelling:
doel: Tom Binnendijk,
achter: Raymon Kouwenhoven, Roy Zeestraten, Ardi Luijendijk en Rick Voskamp,
midden: John Lagerwerf, Max v. Delft en Bob Zwinkels,
voor: Erwin Zeestraten, Jan v.d. Berg en Coen v. Mil.

LYRA begon voortvarend aan de wedstrijd met als hoogtepunt een kopbal net naast van John Lagerwerf uit een geode voorzet. Over het algemeen waren de aanvallen van LYRA net iets gevaarlijker dan die van Monster , het was dan ook tegen de verhouding in dat LYRA op achterstand kwam. Na een overtreding van Bob Zwinkels gaf scheidsrechter Kuup een penalty aan Monster en een gele kaart aan Bob. De penalty werd benut door Mike Peereboom en LYRA keek tegen een 1-0 achterstand aan. Met name Jan v.d. Berg kreeg een paar goede mogelijkheden achter elkaar , maar was net niet doortastend genoeg om de gelijkmaker te scoren. In de 40e minuut brak Max v. Delft door en werd bij zijn doelpoging vastgehouden door de keeper: penalty voor LYRA die onberispelijk werd benut door Coen v. Mil. 1-1.

Direct na rust kreeg Jan v.d. Berg een goede kans op de voorsprong, maar zijn rechterbeen is niet zo sterk als zijn linker. Daarna wisselde Corné v. Doorn Rick Voskamp en Coen v. Mil voor Kevin v. Velden en Ashwin Scheffers. Tom Binnendijk redde niet lang hierna goed op een kans voor Monster. Erwin Zeestraten scoorde even later , na een afgeslagen aanval van Lyra, met een hard schot de 1-2 voor Lyra. Even later zag Erwin Zeestraten dat de keeper van Monster iets te ver voor zijn doel stond, zijn boogbal miste net het doel. Daarna scoorde Erwin nog een keer, maar dat was uit buitenspel positie. In de resterende tijd verdedigde LYRA bekwaam de voorsprong en was in de eerste competitiewedstrijd de zege een feit. Een goed begin derhalve van onze jongens, dat vertrouwen voor de toekomst geeft.

A.s. zaterdagmiddag de thuiswedstrijd tegen HVC 10, die ongetwijfeld revanche zullen willen nemen op de 0-3 beker nederlaag van vorige week.

LYRA 2 speelde ook een uitwedstrijd tegen Monster, daar bleef het 0-0.

U bent uitgenodigd om LYRA a.s. zaterdag met uw aanwezigheid te komen steunen!!!