LYRA bekert verder na 0-3 overwinning op HVC ‘10

29 augustus 2015 18:15

LYRA wist in Hoek van Holland de voorbereiding goed af te sluiten. De overwinning op competitie genoot HVC ’10 zorgt ervoor dat LYRA met een goed gevoel aan de competitie kan gaan beginnen. Over de hele wedstrijd gezien was de overwinning terecht te noemen.

In de eerste 20 minuten van de wedstrijd zag het er overigens niet naar uit dat LYRA de punten mee naar De Lier zou gaan nemen. HVC ’10 had het overwicht maar wist daar geen noemenswaardige kansen uit te creëren. LYRA oogde nerveus en had moeite balbezit te houden. Na deze moeilijke eerste minuten lukte het LYRA wat vaker om onder de druk van HVC ’10 uit te komen en had middels kansen van Max van Delft, kopbal van de lijn gehaald, en Coen van Mil en Erwin Zeestraten op voorsprong kunnen komen.

In de tweede helft was LYRA de bovenliggende partij. LYRA oogde fitter dan de tegenstander en was vooral feller in de duels. Door hoog druk te zetten werd de opbouw van HVC ’10 al in een vroeg stadium verstoord. Toch was de eerste kans in de tweede helft er één voor HVC ’10 maar de inzet van Leroy Smits werd door keeper Tom Binnendijk kundig verwerkt. De wedstrijd werd daarna opener en de kansen volgden op elkaar. Na een kwartiertje was het spits Jan van den Berg die met een slimme lichaamsschijnbeweging Coen van Mil een vrije doortocht bood. Coen zijn pegel werd door keeper van der Knijf ternauwernood tot corner verwerkt. De volgende kans was er één voor Lierenaar, in HVC dienst, Jack Binnendijk maar zijn schot werd door broer Tom uit de hoek geranseld. Een kwartier voor tijd werd de ban dan toch gebroken. Uit een voorzet van Yasin Ozkok was het Jan van den Berg die de 0-1 aantekende. HVC ’10 was nog twee keer dichtbij de gelijkmaker. Eerst was het Mathijs Benard die in kansrijke positie hoog overschoot en niet veel later moest keeper Tom Binnendijk zich strekken om een vrije trap te neutraliseren. Vijf minuten voor tijd maakte Coen van Mil aan alle Hoekse illusies een eind. Hij veroverde de bal op Yuri Delgado Morais en liet ook de Hoekse keeper kansloos en scoorde zodoende de 0-2. De twitter berichten omtrent deze goal waren nog niet wereldkundig of de 0-3 stond alweer op het bord. Het was Jeroen Werkman die zijn invalbeurt bekroonde met een doelpunt en dit was ook de eindstand.

Volgende week start de competitie. LYRA mag gelijk aan de bak en wel de derby uit tegen het, voor LYRA, altijd lastige sc Monster. Uw steun kan dus gebruikt worden.