LYRA vecht zich tgen JHR terug naar gelijkspel

23 augustus 2015 8:45

In de eerste ronde van het KNVB beker toernooi speelde LYRA op eigen veld tegen het Rotterdamse JHR. Deze zondag tweede klasser had een aantal handenbindertjes in haar elftal. LYRA had het bij tijd en wijle lastig. JHR nam voor rust een comfortabele 0-2 voorsprong. Jammer dat de doelpunten ontstonden door slordigheden van LYRA. Halverwege de wedstrijd gaf niemand nog een stuiver voor de kansen van LYRA.

Tweede helft tapte LYRA uit een ander vaatje en kreeg meer vat op de wedstrijd. JHR raakte hiervan in de war en ging steeds meer op elkaar en de scheidsrechter mekkeren. LYRA maakte gretig gebruik van deze situatie en kwam door doelpunten van Erwin Zeestraten en Max van Delft op een verdiende 2-2. In de slotfase had LYRA nog de volle winst kunnen pakken maar de Rotterdamse goalie en scherp vlaggen van de grensrechter stond verder Liers succes in de weg. Komende dinsdag speelt LYRA uit tegen GSC - ESDO.