SV NOOTDORP o23-VV LYRA o23

29 januari 2016 9:30

Het regende en waaide weer, weliswaar niet zo hard als de vorige keer, maar we mochten dus weer!.. Het enige nadeeltje van de Delftse 16-23 competitie is dat de competitie vooral rond de wintermaanden wordt gespeeld. Een keertje zonder extra jassen weg gaan zou best een keertje lekker zijn, vandaar het eerste dat werd besproken in de voorbespreking; we gaan het niet over dat .......... weer hebben!

Uit naar Nootdorp dus, ruitenwissers vol gas. In de voorbespreking was de boodschap duidelijk geweest; winnen, en als dat niet mocht lukken in ieder geval sportief en positief voetballen, uitdragen wie we zijn als vv LYRA. Maar winnen was toch vooral heel erg gewenst, buiten het feit dat verliezen altijd minder leuk is valt er misschien toch nog wat te halen in deze competitie. Met dertien spelers weg, 10 senioren en 3 spelers uit A1. Die senioren zijn overigens ook bijna allemaal eerstejaars, alleen onze gastkeeper maakte na ruim tien jaar zijn tweede debuut, of come back. Robert, of Roepie, bedankt dat je ons kwam helpen.

De wedstrijd begon best stevig, het toch wel iets nat geworden veld vanwege het weer waar we het niet over zouden hebben nodigde natuurlijk uit voor slidings. Sommige daarvan gingen met het been vooruit, werden wel afgefloten door de prima scheids, maar stopten pas na de eerste en enige gele kaart van de wedstrijd. Goed dat Nick heel hoog kan springen.. Het spel ging redelijk gelijk op, wat kleine kansen voor ons en eigenlijk niet voor Nootdorp. Na een kwartier 0-1 via een door Thom feilloos ingeschoten penalty nadat Jan was aangetikt. 10 minuten later zette Larry een mooie aanval op, en na een voorzet van Kevin maakte Thom beheerst zijn tweede na een fenomenaal overstapje van Raymon. Nootdorp ging al vroeg wisselen en bracht twee spelers waarvan er eentje best heel hard kon lopen! Bij een afgeslagen aanval van Lyra, (inspelen, kaatsen, doorlopen is bijna niet te verdedigen maar dan moet wel alles precies passen,) kwam Nootdorp er razendsnel uit en maakte de 1-2. Nog geen twee minuten later zelfs de 2-2, totaal onverwacht en ook onnodig. Lyra herstelde zich echter snel en nog geen 3 minuten was het 2-3, weer Thom. Jan prikte nog voor rust de 2-4 binnen en dus overheerste het tevreden gevoel van rust in de rust in de rust van de kleedkamer.

Wij ook twee wissels, iedereen moest tenslotte nat en vies worden, Raymond en Timo voor Raymon en Kevin die licht aangeslagen was. Die laatste twee dachten even lekker een half uur onder de warme douche te gaan staan, maar na twintig minuten waren wij ook allemaal weer binnen!

De tweede helft begonnen we sterk, verschillende kansen gecreëerd, Robin maakte de 2-5, maar na een ongelukkige botsing viel de keeper van Nootdorp geblesseerd aan zijn hoofd uit. Nootdorp had geen reserve keeper, maar ook wel in de gaten dat er vanavond niets te halen was, en dan kwam het heerlijke weer waar we het niet over zouden hebben er ook nog eens bij. Voorstel om vroegtijdig te stoppen hebben we toen geaccepteerd, we gaan er vanuit dat 2-5 ook de eindstand is en blijft. Ik denk niet dat we voor 25 minuten nog terug hoeven, hooguit om het doelsaldo op te schroeven mocht dat nodig zijn. Best een tevreden gevoel over het vertoonde spel, lekker fel, positief naar elkaar en ook naar de tegenstander, kortom, zoals we het willen zien. De drie A spelers ( Robin, Laurens en Timo) gingen moeiteloos mee, er werd best een hoog tempo gespeeld ondanks het weer. Maar over het weer zouden we het niet hebben. Het viel eigenlijk ook best wel mee, de wind kan veel harder waaien. Oke, het veld werd wat drassig hier en daar, maar in de dug-out en op de tribune was het goed te doen.

Dinsdag 16 februari spelen we weer thuis, graag tot ziens!