Meelopen Mini-F

26 mei 2023 15:30

Afgelopen zaterdag 20 mei was de laatste thuis competitiewedstrijd van dit seizoen. De jongste leden van Lyra, jongens en meisje van de mini-F waren aan de beurt om mee te lopen met Lyra 1. Ze vielen met hun neus in de boter omdat het ook de dag van het afscheid was van Pim, de trainer. Maar liefst 12 kinderen kwamen de kantine binnen lopen in hun Lyra tenue. Nino, Lars, Fayen, Max, Kick, Niek, Kai, Luuk, Teun, Luuk, Deff en Levv kwamen vol spanning naar de tafel gelopen waar we met elkaar gingen zitten. De kinderen hadden die ochtend verschillende wedstrijdjes gespeeld, deze zijn 4 tegen 4 of 5 tegen 5, afhankelijk van hoeveel kinderen er meedoen. Ze hadden allemaal lekker gevoetbald. We hadden het over de wedstrijd die bijna ging beginnen tegen sv Madestein en de kinderen hadden er zin in om met elkaar naar de wedstrijd te gaan kijken. We vertelden wat er allemaal ging gebeuren

Buiten was het al lekker druk met veel toeschouwers. Alle kinderen werden op de foto gezet, natuurlijk werden er ook gekke bekken foto’s gemaakt. Daarna langs het hek kijken hoe Lyra bezig was met de warming-up. De kinderen waren heel rustig en je merkte wel dat ze het best een beetje spannend vonden. Het was bijna half 3 en de kinderen mochten in de rij gaan staan om te wachten totdat de mannen van het 1e de kleedkamer uit kwamen zodat ze hand in hand met elkaar het veld op konden lopen. Ondertussen werd er op het veld een erehaag gevormd door Rens, de zoon van Pim, met een aantal vrienden. Pim liep zelf voorop mee het veld op met zijn dochter Sara. Er werden rode fakkels afgestoken en de kinderen liepen onder de erehaag door richting de middenstip. Daar werden de nodige foto’s gemaakt en toen renden de kinderen naar de tribune waar gekeken werd hoe Roel de Jong, die speler van de week was, een doelpunt maakte. De wedstrijd kon beginnen! Binnen een paar minuten was er al een kans voor Lyra om te scoren. De kinderen vonden het leuk om te kijken, maar vonden het nog leuker om weer terug naar de kantine te gaan, waar ze konden genieten van een patatje en limonade. Toen ze klaar waren met eten kregen de mini-F spelers nog een mooie foto mee van Lyra 1 en konden ze zien met wie ze hadden meegelopen. Het was een gezellige middag. Bedankt voor jullie enthousiasme!

De activiteitencommissie

voor foto's klik hier