De Lier zonder Bier 2022 was een groot succes (en op deze uitblinker stemmen hoor)

28 december 2022 7:30

En daarnaast ben ik nog eens genomineerd voor Uitblinker 2022! De Uitblinker 2022 is een prijs voor jongeren tussen de 6 en 23 jaar die veel vrijwilligerswerk doen. Ik ben een van de genomineerden in de categorie sport. Ik geef bij VV Lyra training aan MO11 en MO13, en op zaterdag ben ik bij de wedstrijden. Daarnaast draai ik op donderdagavond een bardienstje en ga ik ieder jaar mee op voetbalkamp. Ik woon vergaderingen bij, en volg cursussen om een betere voetbaltrainer en coach te worden!

Via onderstaande link kan er op Cheyenne Hoogerbrugge gestemd worden:

Stemmen - Vitis Uitblinker (uitblinkerwestland.nl)

Nog even terug naar De Lier zonder bier. Zaterdag 17 december werd de Lyra kantine omgebouwd tot ‘discozaal’. Want deze avond stond in het teken van NIX18. Er vond een feest plaats voor jongeren van 11 tot en met 15 jaar, de leeftijdscategorie waar eigenlijk weinig tot niks voor wordt georganiseerd qua feestjes. Dat moest anders!

Op maandag 21 november keken we met MO11 en M013 naar een wedstrijd van het Nederlands elftal in de kantine van VV Lyra. Na de wedstrijd werd er nog wat gedanst en gefeest. Een van de meiden riep: ‘waarom doen we dit niet vaker? Lekker feesten? Het is zo gezellig!’. Toen gingen voor mij de belletjes rinkelen, ik zeg meiden: hoe zouden jullie het vinden als we een feest gaan organiseren?! Iedereen was razend enthousiast. ‘voordat we een feest het leven in blazen, moeten we het een pakkende naam geven’ zei ik. Er werden wat namen geroepen en zo kwam (dankzij Marit) de naam ‘De Lier zonder Bier’ uiteindelijk eruit. Dan verder, wat wordt de datum? Eigenlijk wilde we zo snel mogelijk. Dit werd dus 17 december. Zo hadden we dus iets meer dan 3 weekjes om het te organiseren. Vragen we kosten voor toegang? Ja, wel iets, zo kunnen we peilen hoe druk het wordt. We vragen dus €2,50 toegang. We bespraken ons doel: Hoe veel kids zouden we hier willen uitnodigen? Een stuk of 50 zou mooi zijn, dat wordt ons doel. Ik ging aan de slag met het maken van een flyer, en deelde deze in mijn netwerk. Dit werd al gauw opgepakt door de WOS en het AD, maar ook door het Hele Westland en omroep Vlaardingen. Er kwam (gelukkig) veel aandacht van de media, wat gunstig was want zo gingen we al vlug richting ons doel van 50 kaartjes verkopen!

50… 75… 120… 170… 200… 240… 270 kinderen bij De Lier zonder Bier!!!

Wauw, wie had dat durven dromen!!! En blijkbaar is er dus heel veel vraag naar een feestje voor jongeren. Er waren diverse Dj’s zoals DJ Jack Eastwood, DJ Doubletrouble, DJ Kickstar, DJ Dunc en DJ Bombastic kwam nog een muziekje draaien. Onze sponsors waren MKR Uitzendbureau, Carwash Westland en Holstein Flowers. Mede dankzij deze top bedrijven konden we net wat extra uitpakken. Denk aan bittergarnituur en snacks rondbrengen, een welkomstdrankje aanbieden, een prijs laten winnen en de mooie shirts voor het barpersoneel.

Onze dank is groot!  Alle ouders die hebben geholpen, barpersoneel en het bestuur: Bedankt voor het meedenken, meehelpen en het opruimen. Ik dacht ‘ik doe dit allemaal wel even alleen’ maar zonder jullie hulp was dit feest lang niet zo’n succes als dat het nu is geweest. Mijn dank is onwijs groot!

Enne… Vergeet niet te stemmen op Cheyenne Hoogerbrugge!

Stemmen - Vitis Uitblinker (uitblinkerwestland.nl)

en voor de bewegende beelden Klik HIER

Cheyenne.jpg