Meelopen JO9-1

10 oktober 2022 8:00

Het nieuwe seizoen is begonnen en het meelopen met Lyra 1 mocht weer doorgaan. Zaterdag 1 oktober was het zover. Het eerste team dat mee mocht lopen was de JO9-1.
Het team, bestaande uit Hugo, Pip, Sam, Jayden, Davy en Daan (Jack was afwezig) verzamelde zich in de kantine. Ze hadden er heel veel zin in. Het team kleedde zich eerst even om in hun Lyra tenue, die snel gewassen was omdat het ’s morgens tijdens de wedstrijd vies was geworden. Ze speelden tegen VCS maar die wedstrijd was niet zo goed verlopen. Helaas verloren ze met 2-16.

De sfeer in het team bleef goed en ze gaan volgende week vol goede moed naar de volgende wedstrijd. Het team gaf aan waar ze allemaal staan; Hugo is keeper en staat soms ook linksvoor. Pip is meestal verdediger, Sam staat meestal linksvoor. Jayden staat meestal rechtsvoor, Davy is spits en Daan links- of rechtsvoor. Het is een super leuk team en ze hebben het erg gezellig met zijn allen.

Na het praatje nog even de kleding en de sokken goed doen en naar buiten om het team op de foto te zetten. Hierna konden de jongens en Pip nog naar de warming-up kijken van Lyra 1. Daarna ging iedereen in de rij staan en het 1e opwachten zodat ze hand in hand het veld op konden lopen. Lyra 1 ging beginnen met de wedstrijd.

Het team mocht vanaf het midden van het veld afrennen en op de tribune naar de wedstrijd kijken. Na een kwartier stond Lyra 1 helaas met 1-0 achter tegen MVV’27 en gingen de kinderen naar de kantine om daar limonade te drinken en een patatje te eten.

Er werd onderling nog druk nagepraat over met wie ze mee hadden gelopen en ze hoopten dat Lyra 1 nog een paar keer zou scoren. Na het eten en drinken kreeg iedereen als herinnering een leuke foto mee naar huis van Lyra 1. Sommigen bleven nog om de wedstrijd verder te kijken en anderen gingen blij naar huis toe.