Lyra hokkentoernooi 2022

4 september 2022 7:30

In het kader van het 90 jarig bestaan van vv Lyra vond afgelopen zondag 28 augustus een hokkentoernooi plaats. En man, wat zijn wij nog aan het nagenieten van deze onvergetelijke dag! Samen met de organisatie (die bestond uit Thijmen van der Eijk, Thimo Vijverberg, Floris Stolze, Cheyenne Hoogerbrugge, Johan van der Wel en Renate van Geest) hebben wij naar ons weten een ontzettend gaaf toernooi georganiseerd, en hebben wij vanuit de deelnemers en bezoekers alleen maar positieve reacties gekregen! Mede dankzij onze 29 super sponsors konden we lekker uitpakken en er echt een groot feest van maken. *

Het Westland zit vol met hokken, het is geweldig om te zien hoe allerlei hokken dan zo samenkomen op een hokkentoernooi, en het dan met z´n alle zo gezellig is!

Het hokkentoernooi vond plaats van 13:00 tot 21:00. De eerste wedstrijdjes begonnen dan ook al om 13:00 op de velden 2, 3, 4 en 5. Via een microfoon die aangesloten was op alle speakers bij de velden werden de wedstrijden omgeroepen. Het was even de vraag of dit goed genoeg te verstaan was, maar gedurende de dag waren we door heel De Lier te horen ;).

Er deden in totaal 28 teams mee, en waren er dus 7 poules van 4 teams. Iedereen speelde in de poulefase dus 3 wedstrijdjes, en hier kwam een nummer 1, 2, 3 en 4 uit. De nummers 1 gingen door naar de knock-out fase. Ook de allerbeste nummer 2 mocht door! (Op basis van aantal gewonnen wedstrijden en doelsaldo).

In de knock-out fase was de regel: wedstrijdje verloren = af. Zo kwam je dus gauw bij een kwart, halve en DE finale! Gelukkig hadden wij ook nog 2 scheidsrechters rondlopen, Johan van der Wel en Jack Koornneef.

Het was een spannende finale, met de wedstrijdbal gesponsord door Klaas van der Eijk. FC Westland – Lounge. Een vriendengroep uit Honselersdijk tegen een vriendengroep uit De Lier. De eerste 15 minuten bleef het rustig in het veld met van beide teams een aantal schoten op de goal, waar van alles mis ging. In de 16e minuut scoorde Daniëlle Hoogerbrugge (FC Westland) het eerste doelpunt. En zoals je weet, een doelpunt van een dame telt voor 2, dus was de stand direct 2-0. Niet veel lang daarna viel er wederom een doelpunt voor FC Westland, wat dan ook de eindstand op 3-0 bracht. Winst voor FC Westland dus!

Direct na de finale, was om 18:00 de prijsuitreiking. Voorzitter Klaas van der Eijk riep samen met Cheyenne de winnaars om en bedankte de organisatie. Na de prijsuitreiking was het feest! DJ Timber was aanwezig om er van 16:00 – 21:00 een feest van te bouwen, en tussendoor kwam de enige echte Nelis Leeman (o.a. Bekend van ‘Wie Denk Jij Wel Wie Ik Ben’ & ‘Kleine vogel’) zingen!

Al met al: Het is een groot feest geworden. Dus als het aan ons ligt: Zeker voor herhaling vatbaar! Wij hopen dat jullie bij de volgende editie weer net zo lekker meedoen als bij afgelopen editie, tot dan!

Ook financieel was het een geslaagde dag. Daarom heeft de organisatie besloten om € 1000 te doneren aan de Johan Cruijff Foundation die kinderen de mogelijkheid biedt om te  sporten. Daartoe hebben ze al 200 kleine voetbalveldjes aangelegd in achterstandswijken. Heel mooi dat de deelnemende hokken het mogelijk hebben gemaakt om deze gift te doen!

Quote van de dag: ‘Zet die dames in de spits want hun doelpunten tellen voor 2!’

*Alle 29 sponsors op een rijtje:

1. Events by Juul
  2. Ekwadraat reclame