Remco Broekhuizen maakt dubbele promotie als KNVB scheidsrechter

12 juli 2022 7:30

Lyra lid, oud-scheidsrechterscoördinator en nog steeds actief clubscheidsrechter Remco Broekhuizen beleefde dinsdag 5 juli j.l. een feestelijke dag. Het seizoen zit er voor de verenigingen alweer even op, de kampioenen, promoties, handhavingen en degradanten zijn bekend. Waar het seizoen voor de scheidsrechters binnen de knvb er ook op zit, was het voor hen alleen nog wachten op de grote dag waar na het seizoen erg naar uitgekeken wordt, namelijk welke scheidsrechter promoveert naar een groep hoger, welke scheidsrechter degradeert en wie zich handhaaft.

Dinsdag 5 Juli was de dag dat de eindranglijst werd gecommuniceerd naar de scheidsrechters en dus  ook naar Remco, die voor zijn eigen gevoel een heel goed seizoen had gedraaid en hele mooie wedstrijden mocht leiden, vooral aan het einde van de competitie. 3 Kampioenswedstrijden en 1 finalewedstrijd van de nacompetitie mogen leiden, geeft al aan dat je er goed opstaat bij de KNVB.

Remco fluit op zaterdag bij de jeugd en op zondag bij de senioren. Zowel op zaterdag als zondag is hij gepromoveerd. Op zaterdag eindigde hij als beste scheidsrechter van zijn groep en promoveert naar Groep D. Daarin zal hij dan wedstrijden gaan leiden van o.a. BVO's, en landelijke jeugd divisies. Op zondag zal Remco vanaf komend seizoen voornamelijk wedstrijden van 1e elftallen gaan leiden en zal hij actief zijn in West I (regio Noord-Holland, Utrecht, Zuid-Holland en Almere/Flevoland) . Eigenlijk wilde hij op zondag stoppen vanwege het verdwijnen van het seniorenvoetbal in West II, maar dit nieuws deed hem toch van gedachten veranderen. Remco, namens Lyra, van harte gefeliciteerd en veel succes volgend seizoen.

Johan van der Wel

Bestuurslid wedstrijdzaken

Dit is nu een mooi voorbeeld van iemand die bij onze vereniging is begonnen, ambitie heeft, en deze ambitie probeert waar te maken. Drie jaar geleden heb ik hem als KNVB begeleider beoordeeld bij de SO3 cursus, die je moet halen om KNVB scheidsrechter te worden.

Nadat hij geslaagd was voor de cursus kregen we 2 coronaseizoenen waarin je niet kon promoveren, en nu in het eerste seizoen dat het wel kan, lukt het ook meteen. Graag zien we dat meer leden zijn voorbeeld volgen en clubscheidsrechter worden. Je ziet aan zijn verhaal waar dit toe kan leiden.