Meelopen JO9-5 Lyra - sc Monster

31 maart 2022 20:45

Vandaag is het de 2de Derby deze maand van Lyra 1 en de tegenstander vandaag is niemand minder dan SC Monster 1 en met zonnetje erbij is het de eer aan de JO9-5 om met Lyra 1 te mogen meelopen. De jongens hebben vanmorgen zelf thuis gespeeld tegen Naaldwijk en daar hebben ze met 5-3 gewonnen er is zelfs een hattrick gemaakt door Sven. De overige doelpunten zijn gemaakt door Nick en Mels. De JO9-5 is een team waarin ze heel veel plezier hebben en waarschijnlijk is dat ook de reden dat ze vaak winnen van de tegenpartij door de lol die ze onderling hebben. Ze hebben zelfs een keer met 10-0 gewonnen van Kethel Spaland.

Het team bestaat uit: Nick, Tycho, Mels, Sven, Rev, Aliyah, Keano en Denzel (was vandaag helaas afwezig). De verdeling ziet vaak als volgt uit; Nick is vaak keeper of staat in de verdediging. Denzel, Tycho en Rev staan in de verdediging. In het midden staan Sven en Aliyah en in de spits staan Mels en Keano.

Het team was 14:00 uur aanwezig in de kantine. Na uitleg en een interview van het team zijn er foto’s gemaakt. De jongens wilde het liefst allemaal naast elkaar staan, maar dat werd een beetje krap op de tafel. Nadat iedereen goed stond konden de foto’s gemaakt worden de serieuze foto’s maar ook de gekke foto’s. Na het fotomoment was er nog even tijd om bij het veld te kijken bij Lyra 1 die zich aan het warm lopen en in schieten was. Ze hadden zelfs hun trainer gespot op het voetbalveld.

Om 14.30 uur gaan de jongens en meisje van JO9-5 in de rij bij de deur staan zodat ze samen met de voetballers het veld op konden lopen. Het team vond het best wel spannend om met de grote jongens het veld op te lopen.  Na het handen schudden mochten de jongens van het veld af rennen om op de tribune de wedstrijd kunnen bekijken. Op de tribune keek de JO9-5 gespannen naar de wedstrijd. De jongens praatte niet veel want Lyra had best wel wat kansen om een doelpunt te maken. Je hoorde alleen maar o, wat jammer. Na 15 minuten zijn de jongens naar het terras gegaan voor limonade en een lekker patatje. Er werd nog even besproken wat er nu misging waarom er nu geen doelpunten waren gevallen en met wie ze het veld op gelopen zijn. Na het patatje kregen ze nog een foto van Lyra 1 mee als herinnering. Sommige gingen naar huis en andere bleven nog met hun ouders nog even kijken naar de wedstrijd.

Voor foto's klik hier