Lyra 2 sluit matige eerste seizoenshelft goed af!

15 december 2015 17:15

‘Wij moeten winnen!’ stond er in grote rode letters geschreven op de flip-over die standaard gebruikt wordt om de opstelling kenbaar te maken. Een duidelijke boodschap. De teams uit de onderste regionen van de competitie speelden vandaag tegen elkaar. Aan de mannen van het 2e de taak om 3 punten te pakken en de concurrentie achter zich te laten. Tegenstander van vandaag is Katwijk 3.

Trainer Ron Bentvelzen gooide het roer 180 graden om. Het woord ging naar de spelers in de wedstrijdbespreking. Wat mag ‘t team vandaag van jou verwachten? Ritchie gaat voor de nul, Mike laat er niemand langs, Roy heeft een balansdag en draagt daar zorg voor, Thom gaat scherp invallen en een doelpunt maken. Maar bovenal mocht iedereen 100% inzet van elkaar verwachten.

Met die instelling ging Lyra het veld op. Toch oogde het eerste kwartier de tegenstander sterker. Gelukkig waren daar Roy en Stefan die met veel werklust het team op sleeptouw wisten te nemen. Dit resulteerde dan ook in de eerste kansen voor Lyra. Een mooie aanval over rechts die wordt overgeschoten door Erwin en een voorzet van Akker die via een Katwijker op de lat beland. In de counter laat Katwijk zien dat zij ook gevaarlijk kunnen zijn. Het centrale duo Mike en Peter brengen hier tot twee keer toe goed redding. Een gelijkwaardige eerste helft. Met een 0-0 ruststand vertrokken beide teams richting de kleedkamers.

Martijn bleef achter in de kleedkamers en Thom heeft zich in de rust klaargemaakt om in te vallen. ‘Scherp invallen en een doelpunt maken’, aldus Thom. Zo gezegd, zo gedaan. Lyra trapt af, een voorzet van Stefan vanaf links. De bal belandt voorbij de tweede paal in de voeten van Thom. Ron roept schieten. Thom luistert en neemt de bal vol op zijn pantoffel en vuurt deze in de rechter bovenhoek van het goal. 1-0 voor Lyra! Dat is lekker beginnen aan een tweede helft. Lyra zette deze lijn door en ging op jacht naar de 2-0. Nog geen 3 minuten later speelt Jeroen de bal naar Akker die helemaal vrij is gelaten in de 16 meter van Katwijk. Akker weet de inlopende Stefan te bereiken, die de bal keurig in de hoek schiet!

Na het tweede doelpunt verzwakt Lyra een beetje. Slap verdedigingswerk geeft Katwijk de mogelijkheid om het goal van Ritchie onder vuur te nemen. Een droge knal in de verre hoek zorgt voor de 2-1. Met nog een kwartier te spelen verlaten Mike en Stefan het veld voor Dennis en Larry. Een bloedstollende slotfase is aangebroken. Tim blijft erg kalm en houdt het achterin op slot. Als een echte aanvoerder was Roy met heel veel strijdlust wederom bepalend op het middenveld. In de voorhoede nog een grote kans voor Akker, na een perfecte steekpass van Thom, maar Akker weet niet te scoren. Het blijft 2-1, na 3 maanden eindelijk weer eens een thuis wedstrijd gewonnen.

Dit kwam de derde helft ook ten goede. Feest in de kleedkamer, feest langs de lijn bij het eerste en feest op het kerstgala op Lyra later die avond. Een zeer geslaagde dag voor de selectie! Wij gaan er even een paar weekjes tussenuit. Na de jaarwisseling hebben wij een heel mooi trainingskamp in Portugal in het vooruitzicht om daarna de tweede seizoenshelft te gaan knallen!