LYRA ME1

14 december 2015 18:30

Dit seizoen is er voor het eerst een meisjes E team op Lyra. Dit team bestaat uit 10 enthousiaste meiden die het heel gezellig onderling hebben, maar ook graag iedere week weer komen trainen en voetballen op zaterdag. De meeste meiden zijn dit seizoen voor het eerst gaan voetballen, wat in het begin erg wennen was. Ze zijn begonnen voor de beker in een jongens E competitie. Dit betekende dat we als enige meisjesteam tegen allemaal jongensteam moesten. Helaas geen punten gepakt in deze bekercompetitie, maar wel elke week veel geleerd en op het eind pikten we zelfs af en toe een doelpuntje mee.

Kortom heel veel geleerd over de regels, beter gaan voetballen en fysiek elke week

je mannetje moeten staan, maar helaas iets te hoog gegrepen. Daarom na de herfstvakantie in de competitie gestart in een meidenpoule. Alleen nog maar tegen meiden voetballen dus. Dit was in het begin wel even wennen, maar nu gaat dat hartstikke goed. Met nog 1 wedstrijd te gaan voor de winterstop, staan de meiden nu op een nette 4de plek met 10 punten uit 6 wedstrijden!

Het gaat dus erg goed, nu nog de laatste wedstrijd winnen voor de winterstop en we gaan met een goede uitgangspositie de tweede seizoenshelft in.

Dit super team bestaat uit de volgende meiden:

Chimène: snelle, trefzekere spits die het iedere verdediging moeilijk maakt. Daarnaast ook regelmatig keepster, wat ze ook heel goed doet.

Naomi: snelle, linksbenige middenvelder/verdediger die met haar dribbels menig tegenspeler voorbij loopt.

Chelsea: sterke verdediger met een hard schot. Daarnaast ook regelmatig keepster die het de tegenstander lastig maakt om te scoren.

Lynn: centrale verdediger die blijft gaan en een goede inspeelpass heeft naar de middenvelders.

Saskia: middenvelder/verdediger die blijft gaan en die je als tegenstander een aantal keer tegenkomt in een aanval.

Chelsey: de nieuwste aanwinst van het team. Leert nog iedere wedstrijd en doet het goed als verdediger/middenvelder in het team.

Maud: goede spits die al aardig wat doelpuntjes meegepikt heeft. Heeft een goed schot en maakt het daarmee de keepster vaak lastig.

Rozanne: de jongste speelster van het team, maar zeker niet de minste. Sterk in de duels en iemand met een goede dribbel en hard schot.

Evelien: speelster die op iedere positie uit de voeten kan. Met goede kapbewegingen maakt ze het veel tegenstanders moeilijk.

Dani: speelster die eerder al gespeeld heeft bij de jongens, staat vaak op het middenveld en zet met haar goede ballen vaak de spits vrij voor de keepster.

Kortom een team met allerlei soorten speelsters, die na de winterstop weer gaan knallen in de competitie. Benieuwd geworden naar dit team? Als supporter ben je natuurlijk van harte welkom om ons een keer aan te komen moedigen.

Namens het hele team wensen we iedereen prettige feestdagen!