Trainingskamp Lyra 1+2

12 december 2015 9:45

Precies 12 jaar na het laatste buitenlandse trainingskamp naar Gran Canaria (zie foto), reist de huidige Lyra-selectie op zaterdag 2 januari 2016 af naar het Portugese Albufeira. Tijdens deze 5-daagse trip wordt de spelersgroep (32 spelers) optimaal voorbereid op de tweede seizoenshelft. Er wordt dagelijks getraind onder ideale omstandigheden en het intensieve samenzijn geeft de staf extra mogelijkheden en ruimte om te werken aan verbeterpunten.

Vv Lyra heeft een bewuste keuze gemaakt, door te werken met een model waarin de voorwaarden voor alle selectiespelers hetzelfde zijn. Doelstelling is om de faciliteiten voor selectiespelers aantrekkelijk te maken, om zodoende onze talenten te kunnen behouden voor de club. Dit buitenlandse trainingskamp is dan ook onderdeel van het technische verenigingsbeleid. Het primaire doel van onze jeugdafdeling, is het opleiden van spelers voor de Lyra-selectie en niet voor andere, omliggende (amateur)clubs.

Uiteraard brengt dit trainingskamp de nodige kosten met zich mee en betalen de selectiespelers een eigen bijdrage. Belangrijk is daarbij, dat de extra kosten van dit ‘buitenlandse’ trainingskamp niet vanuit de reguliere begroting van vv Lyra wordt gefinancierd. Door middel van sponsoring en de organisatie van verschillende evenementen wordt hier budget voor gecreëerd.

Het begeleidingsteam is druk bezig met alle voorbereidingen en kijkt uit naar deze unieke ervaring. Vanuit Portugal zal er dagelijks een verslag op de Lyra-site worden geplaatst, zodat iedereen een beeld heeft van de trainingen, belevenissen en activiteiten die georganiseerd worden.