Voorbeschouwing LYRA - VDL

11 december 2015 8:30

Alweer de laatste (thuis) wedstrijd van het kalender jaar 2015. De tijd van terugkijken, overdenken van wat er allemaal gebeurd is de afgelopen periode staat weer voor de deur. De voetbalactiviteiten gaan even op een lager pitje. 19 december speelt de B-categorie nog een competitie rinde en organiseert LYRA de “flessenbier” bier middag – de afsluiter van het jaar 2015. De deuren zijn vanaf 15:30 open en DJ Arie verzorgt de muziek. Een mooi moment om met je voetbalvrienden en vriendinnen het jaar nog even een keer door te nemen. U bent bij deze van harte uitgenodigd.

LYRA heeft qua resultaten geen al te goede periode achter de rug en zal zaterdag alle zeilen bij moeten zetten om weg te blijven van de degradatieplekken.  De onderste negen teams van de ranglijst staan op slechts 6 punten van elkaar. Dus valt het kwartje net de verkeerde kant op dan heb je zomaar het degradatiespook in je nek hijgen. En dat willen we natuurlijk niet. Ook afgelopen wedstrijd tegen SEV liet LYRA, zeker het eerste half uur, zien best wel een hoog niveau te kunnen halen maar zakte in de tweede helft door een ondergrens. Getuige het feit dat van de 6 verliespartijen er 5 met één doelpunt verschil zijn verloren, blijkt dat de onderlinge krachtsverhoudingen niet ver uit elkaar liggen. Er valt voor het jonge team van Corné van Doorn, bij het eindsignaal vorig weekend gemiddeld iets boven de 22 jaar oud, best wel wat te halen.

De “Van Der Lely” boys staan er beter voor. Het team van Arwin Verburgh staat op een 4de plaats netjes in de subtop. Vorige week wisten zij, onder aanvoering van “good-old” Kees ketting, koploper Westlandia te verslaan, een niet geringe prestatie. Vorig jaar speelden beide teams in Maasluis nog om de winst in de eerste periode. In een knotsgekke wedstrijd trok VDL toen met 2-1 aan het langste eind, het Lierse doelpunt kwam van de voet van Ashwin Scheffers. Thuis kreeg LYRA met 0-3 op de broek. Het wordt dus tijd voor revanche. We hopen op een boeiende  en hopelijk sportieve wedstrijd.

De wedstrijd staat onder leiding van de heer Oudenaarden. De balsponsors zijn Administratiekantoor P. Buitelaar en de Carlton Vuurwerk.