FC 's-Gravenzande 2 - LYRA 2 (3-0)

8 december 2015 22:45

Zaterdag ochtend 5 december, wel bekend als de dag van pakjes avond. Ook dit jaar is er bij Lyra weer volop aandacht besteed aan deze gelegenheid.. Afgelopen donderdag avond kwam iedereen van de selectie bij een, voor flauwe rijmen en een lekker biertje. Het was een geslaagde avond en goed begin voor de wedstrijd van zaterdag. De derby tegen s-Gravenzande stond namelijk op het programma. Dit jaar had trainer Ron rijmpiet geregeld om het verslag van deze wedstrijd te maken om in de sferen van sinterklaas te blijven.

Lyra vertrok in de volgende opstelling naar de Westlandse buren, met op goal Ritchie, achterin Mark, Peet, Mike en Appie, middenveld Roy Jeroen en Thom ( eindelijk weer eens op tijd en gelijk een basisplaats, top gozert!) voorin Erwin Martijn en Sander. Vervolgens was de rijmpiet aan zet en hieronder het verslag van de wedstrijd:

Bij s-Gravenzande stond er vandaag weer een hoop wind,
Zo concludeerde de Sint.
In de 10e minuut was daar Jeroen met een vrije trap en tijd zat,
Helaas eindige zijn poging op de lat.
Dat is lachen,
Daar stond Jan Bentvelzen te vlaggen.
Op het middenveld onderschepte Erwin de bal,
Deze actie eindigde bij Sander met een droge knal.
In de 25e minuut ontstond er in de Lyra verdediging een gat,
En daar was plots ‘s-Gravenzande met een knal op de lat
Bijna stond Lyra te treuren,
Gelukkig was daar nog de scheids die het doelpunt afkeurde.
Het spel gaat op en neer,
Op de bank van Lyra heerste een goede sfeer.
Opeens was Appie op linksback verdwenen,
Speelde hij daar voorin twee man door de benen.
Onsportief gedrag van s-Gravenzande,
Wat resulteerde in een gele kaar voor Roy wat een schande!
In de 44e minuut was daar ‘s-Gravenzande met hun links buiten,
Dat was de 1-0 en moest de scheids weer voor de aftrap fluiten.

Ruststand 1-0 voor ‘s-Gravenzande.

In de rust werd de rijmpiet gewisseld voor de verslagpiet. Helaas moesten er nog twee noodgedwongen wissels worden toegepast. Martijn had wat last van zijn enkel en werd vervangen door Jos. Ook Mike kon niet verder en werd vervangen door Tim. Lyra kwam sterk uit de rust en ging met gezonde passie en strijd de 2e helft tegemoet. De 1e 15 minuten waren voor Lyra en konden af en toe een mogelijkheid creëren. Onder andere door schoten van Jos, Appie en Jeroen werd keeper van ‘s-Gravenzande getest. ‘s-Gravenzande kon moeilijk met de druk omgaan van Lyra en konden niet meer aan hun voetballende spel toe komen. Na een goede en verre ingooi van Appie, werd bal klaar gelegd door Jos helaas raakte Thom de bal niet goed en eindigde deze poging naast het doel. Zoals vaker in de voetbal wereld, als de een verzuimd te scoren doet de ander dat meestal wel.

Dit was vandaag ook het geval bij ‘s-Gravenzande – Lyra. Na ongeveer 70 minuten plaatste ‘s-Gravenzande twee goede en snelle counters. Waarin Lyra verzuimde, scoorde ‘s-Gravenzande 2 doelpunten uit de counter. Dit resulteerde in de 3-0 eindstand voor ‘s-Gravenzande. 10 minuten voor tijd wisselde Lyra nog twee keer, Sander werd vervangen door Nicky en Mark door Dennis. Het was een zure nederlaag voor Lyra 2, de groep had het gevoel dat er meer uit de wedstrijd gehaald had kunnen worden. Toch moeten de mannen de ruggen weer rechten en vol aan de bak voor de laatste thuis wedstrijd as zaterdag van het jaar 2015.