Willem Stolk overleden

23 november 2020 12:15

Wij ontvingen het droevige bericht van het overlijden van Willem Stolk in de leeftijd van 86 jaar. Vanaf de jaren 40 een fanatiek sv De Lier lid, voorloper van het huidige vv Lyra. Zijn gouden speldje voor 50 jaar lidmaatschap heeft hij 22 jaar geleden in ontvangst mogen nemen.

Als speler heeft “het kanon” van sv De Lier enkele kampioenschappen behaald. Later is Willem trainer en ook leider geweest van diverse Lyra elftallen. Ook hiermee werd onder zijn leiding met diverse elftallen menig succes behaald . Met zijn Lyra 3 in Loosduinen kampioen geworden en daarna terug op de huifkar naar De Lier was één van de hoogtepunten in zijn trainers carrière. Maar ook trainde hij diverse jeugd elftallen en was Willem ooit assistent trainer van Lyra1. Een legendarische uitspraak als: “gaten als hooischuren” bij tegendoelpunten zullen zijn spelers niet licht vergeten.

Na deze fanatieke periode is Willem het rustiger aan gaan doen maar altijd supporter en lid van de club gebleven. Tot op het laatst was hij altijd nog geïnteresseerd, en in voor een voetbal praatje als je hem in het dorp tegen kwam.

Wij wensen zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen veel sterkte toe met dit verlies.

U kunt de familie steunen door middel van een kaartje (Adres: Prinses Irenestraat 5 2678 EA De Lier) of het digitale condoleanceregister: www.memori.nl/Willem-Stolk

De dankdienst wordt in besloten kring gehouden op vrijdag 27 november in de Vredekerk. U kunt de dienst vanaf 13:30 uur meekijken via de livestream: https://youtu.be/m8ae_xNGUUk

Wilt u Willem de laatste eer bewijzen dan bent u uitgenodigd om langs de route naar de begraafplaats, aan de Hoofdstrat, te gaan staan waarbij 1,5 meter afstand tot elkaar in acht wordt genomen.

Willem_Stolk.jpg