JO 19-1 in 2020

10 maart 2020 19:45

De eerste zonnige zaterdag van het jaar was een feit, kraakhelder voorjaarsweer met een lekker briesje. Uitstekende uitdagende omstandigheden voor een goede pot jeugdvoetbal. Dit keer was het de vierde opeenvolgende uitwedstrijd van onze jongens. Na de winter is onze JO 19-1 opnieuw ingedeeld in de hoofdklasse, we spelen tegen een aantal clubs uit Den Haag en de bollenstreek. Best wel een eind weg af en toe maar de accommodaties van bijvoorbeeld Quick Boys en Katwijk maken veel goed. Daar wordt echt op niveau gevoetbald en dat zie je terug in een uitpuilende interessante trofeeënkast en prachtig gelegen velden in de duinen. Maar het gaat bij ons om de inhoud, de manier van spelen en uiteraard ook om de punten!

De wedstrijd vond plaats voor in den Haag bij en tegen Quick JO19-2, een prachtige accommodatie met dito velden, allen van kunstgras. Na een kleine 10 minuten spelen kwam Lyra op 0-1 na fantastisch combinatievoetbal!

Twee vaders die met de fiets kwamen en net te laat waren om deze goal mee te maken werden even snel bijgepraat door de andere ouders. Maar veel tijd voor een praatje langs de lijn was er niet want de aandacht ging echt naar het veld waar onze jongens de tegenstander van het veld speelde. Dit resulteerde halverwege de eerste helft in 0-2. De ouders lieten hun koffie extra goed smaken in de rust.

Voor de jaarwisseling hebben we met wisselend succes de competitie in de lage middenmoot afgesloten. De beste wedstrijden werden tegen de hoogstgeplaatste teams gespeeld en de meeste punten werden vaak onnodig gemorst tegen wat mindere tegenstanders. Tijd voor verandering en aanpassing voor de trainer (Jeroen Verkade) in het nieuwe jaar.

Na 7 wedstrijden staan onze jongens nu tweede in de rangschikking met 18 punten, 6 x winst en 1 x verlies. Aanstaande zaterdag 14 maart krijgen we de koploper (Meerburg Jo19-1) thuis op visite, vandaar ook dit bericht cq oproep.

Na de rust werd er nog een schepje boven op gedaan: Quick, de tegenstander werd volkomen vast gezet en het werd 0-7. Een mooi resultaat na een goede wedstrijd van onze jongens.

Aanstaande zaterdag kunnen de mannen best een extra steuntje in de rug gebruiken, om 14.30 uur worden de mouwen opgestroopt tegen de koploper, exact op dezelfde tijd als ons eerste team thuis speelt. Maar om naar veld 1 te gaan kom je langs onze jongens op veld 5, blijf even hangen bij ons langs de lijn, het zal zeker niet vervelen: sensatie, mooi voetbal en veel goals zijn verzekerd!