Voorbeschouwing Lyra - vv Naaldwijk

4 maart 2020 20:00

Maar moeilijk aan te wennen die “gebroken” winterstop. Ook als supporter heb je behoefte aan ritme 😉. Het enige voordeel is wel dat de teams die achterlagen met gespeelde wedstrijden de gelegenheid hebben gehad om deze in te halen. Iedereen weet waar die aan toe is en de doelen voor de laatste 10 wedstrijden van de competitie kunnen gesteld worden. Het Poeldijkse Verburch ligt op “ramkoers” om de tweede periode te gaan binnenslepen. DWO uit zaterdag is geen makkie en MVV’27 en DSVP liggen op de loer en spelen geheel toevallig zaterdag tegen elkaar. Lyra deed kort voor de “minibreak” geen goede zaken uit bij Monster. Door de nederlaag is een hoge eindrangschikking en dus kans op een vervangende periode ver weg.

Het winnen van de derde periode lijkt daardoor nog de enige kans om het seizoen 2019/2020 glans te geven. De TC heeft het vizier al op volgend seizoen. Johan Voskamp en John Lagerwerf hebben aangegeven te gaan stoppen met selectie voetbal, de rest van de selectie blijft in tact. Roy van der Sar, Melvin Eilers (beide Westlandia of eigenlijk Lyra 😉) en Brian van de Bos (FC ’s Gravenzande) komen de selectie versterken. Vv Naaldwijk staat in plaats op de ranglijst net boven de streep maar comfortabel v.w.b. het aantal punten. Vijf punten voorsprong zou voor de Witkielen voldoende moeten zijn om zich te handhaven in de derde klasse. Naaldwijk is momenteel een ploeg waar je niet makkelijk van wint, Koning van het gelijke spel. Koploper KMD ondervond dat 2 weken geleden aan den lijven. In  het “Henk Malestein Stadion” eindigde de wedstrijd zoals die begon in 0-0. Begin dit seizoen eindigde de wedstrijd tussen Naaldwijk en Lyra in een 1-4 overwinning voor Lyra. Doelpunten kwamen op naam van Johan Voskamp, Marc den Toom, Raymond Hanemaaijer en Stef Koene. Zaterdag beginnen we weer op 0-0.

De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter van de Wetering uit Oud-Beijerland. De wedstrijdballen worden geschonken door Binnendijk Onderhoud en  Alfa Accountants en Adviseurs.