Cor van Hoeven behaalt diploma Hoofd Opleiding-A

14 januari 2020 19:45

Cor van Hoeven Hoofd Jeugdopleiding van vv Lyra heeft maandagavond in het bondsbureau van de KNVB in Zeist het diploma Hoofd Opleiding-A ontvangen. Hij heeft de opleiding van anderhalf jaar, met goed gevolg voltooid.

Een mijlpaal voor vv lyra en de opleiding. Het is het hoogste diploma op amateurniveau. In Nederland bezitten nu twintig mensen het diploma. De opleiding duurde anderhalf jaar en bestond uit twee delen, namelijk een cursus- en een ervaringsgedeelte. Het cursusgedeelte bestaat uit zestien cursusbijeenkomsten, die plaatsvonden op en bij de clubs van de cursisten in de avonduren.

Ervaringsdedeelte

Het ervaringsgedeelte bestond uit twee delen. Het eerste deel uit het uitvoeren van opdrachten in het dagelijks functioneren als HO binnen de eigen vereniging. Het tweede deel uit het voorbereiden, geven en afronden van een KNVB-module (niveau 1) aan het startend jeugdvoetbalkader binnen de eigen vereniging.

Proeven van bekwaamheid

Om de opleiding succesvol af te ronden moet een aantal Proeven van Bekwaamheid (PvB) met goed gevolg afgelegd worden. De volgende kerntaken van een Hoofd Opleiding komen terug in de PvB’s:

• Zet het jeugdvoetbalbeleid op;
• Voer het jeugdvoetbalbeleid uit;
• Ontwikkel jeugdvoetbalkaderdiploma.

De opleiding werd afgesloten met drie Proeven van Bekwaamheid (PvB). Het diploma Hoofd Opleiding A geeft Cor het recht om uit naam van de KNVB (inclusief certificering) de module Jeugdvoetbaltrainer/coach (JVTC) te geven binnen de vereniging aan het eigen jeugdvoetbalkader. In de tweede helft van het seizoen 2019 heeft Cor aan 12 jeugdtrainers de Jeugdvoetbaltrainer-coach (JVTC) gegeven.

Vanaf deze plek feliciteren wij Cor met het behalen van dit diploma en hopen dat onze jeugdopleiding vel mag profiteren van jouw opgedane kennis.