Voorbeschouwing LYRA - VVSB

5 juni 2019 8:15

Zaterdag spelen we de tweede ronde van het toetje dat nacompetitie heet. Het kwartje viel vorige week voor Lyra precies goed. Zelf won het met mooie cijfers uit bij sc Monster. En het resultaat van de wedstrijd tussen KMD en VVSB zorgde ervoor dat we vanmiddag op de Zweth spelen. In het geval dat KMD de volgende ronde had bereikt dan had LYRA een uitwedstrijd voor de kiezen gekregen. Overigens, na de wedstrijd van vanmiddag kunnen we pas echt bepalen of we gelukkig zijn geweest met VVSB als tegenstander, op voorhand is onze penningmeester dat in ieder geval wel 😊.

Het nacompetitie programma van LYRA 1,2,3 en de finaleronde van het Klaas van der Eijk bandenservice / Profile Car & Tyre Service Stehouwer 7x7 toernooi zal zorgen voor een grote toeloop naar ons sportpark. Tegenstander VVSB is een grote onbekende voor vv LYRA. VVSB, voluit Voetbal Vereniging Sint Bavo, is een voetbalvereniging uit Noordwijkerhout. VVSB werd op 26 oktober 1931 opgericht. De naam verwijst naar de voormalige psychiatrische inrichting Sint Bavo waar een aantal personeelsleden het initiatief namen om een voetbalvereniging op te richten. De eerste periode werd dan ook gespeeld op een veld gelegen op het terrein van de inrichting. De vereniging is van oorsprong een zondagvereniging en speelt in de 2de divisie. Sinds start dit millenium spelen zij ook met een standaardteam op de zaterdag.Vorig jaar werden zij kampioen in 4A en dit jaar eindigde VVSB in de 3de klasse A achter kampioen Van Nispen, Be Fair en Lugdunum met 42 punten op de vierde plaats en kwalificeerde zich als winnaar van de 2de periode voor deze nacompetitie. Vorige week wist VVSB met 2-3 te winnen bij KMD. Getuige het feit dat beide teams niet met 11 man eindigden, VVSB zelfs met 9, bewijst dat dat niet geheel zonder slag of stoot ging (figuurlijk gesproken natuurlijk). Drie keer scoren, uit bij KMD, is overigens geen klein bericht weet Lyra uit ervaring. Zaterdag beginnen we gewoon weer op 0-0 en weten we rond 16:15 uur wie er op 15 juni de finale mag spelen.

De wedstrijdballen werden dit jaar geschonken door de volgende bedrijven en personen:

Bandenservice Klaas Van der Eijk, JNV Produce Marketing BV, Rabobank Westland, Kees Hofstede, Henk Boekestijn, Dennis Schouwstra, Triple Group BV, Profile Car & Tyreservice  Stehouwer, Johan Zuur, Jumbo De Lier, Administratiekantoor Buitelaar, Jarini Dienstverlening BV, Optiplug BV, Alfa Accountants en Adviseurs, PLV Looije uitzenden en verpakken, GS Montage, Van der Ende Aluminium Constructies.
Hartelijk dank hiervoor.